ACTIVITAT PRÀCTICA MARXANDATGE

Els alumnes de 2n Curs del CFGM de Gestió Administrativa hem realitzat una activitat pràctica relacionada amb la tècnica del marxandatge en un supermercat.

Ha consistit en triar un producte determinat, i buscar la seva comercialització per 5 marques diferents.

Un cop decidit això havíem de comprovar l’organització d’aquest producte a l’establiment, el facing –posició en el lineal- que ocupava etc






Les principals descobertes que hem fet i que passem per sobre com a consumidors són:

          molts productes amb diferents marques comercials són del mateix fabricant
          de vegades les etiquetes i formats són enganyosos i hauríem de llegir detingudament els continguts dels productes (pes, dosis, etc. )
          les fotografies dels envasos no sempre mostren el contingut real del producte
          ull a les ofertes! cal mirar les dates de caducitat
          no sempre un embalatge més gran és mostra de major quantitat
          de vegades hem de tenir en compte que les ocupacions dels facings estan basades en interessos de la distribuïdora, per vendre més o menys un  producte.

Interessant pràctica, que hauríem de fer tots els consumidors per adonar-nos de que les nostres compres s’adeqüen a allò que realment volem!!!


2 comentaris

  1. Josepa Figueras

    Si bé és cert que seria convenient fixar-nos atentament amb l'informació que ens ofereixen els fabricants dels productes per fer una valoració responssable de les compres que realitzem cal tenir en compte que el poc temps del què disposem degut al tipus de vida que portem i a la gran professionalitat dels empresaris de molts sectors que saben utilitzar amb eficàcia totes les eines del marxandatge i la publicitat, la majoria dels consumidors, acabem fent compres de manera intuitiva i moltes vegades compulsiva.
    Serveixi aquesta activitat, com a toc d'atenció, per anar fent pedagogia en el foment dels hàbits consumistes responssables.

    Josepa Figueras