POEFA

El nostre centre ha estat seleccionat per participar en el Projecte amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat (POEFA).

Aquest projecte conté un programa d’orientació i reforç per a la millora i suport en l’educació, on el seu eix fonamental és la reducció i prevenció del fracàs escolar i l’abandonament escolar prematur, mitjançant el suport als centres educatius d’entorns socioeconòmics vulnerables, intervencions específiques adreçades a col·lectius en situació especialment vulnerable, la implicació de la comunitat educativa en el procés educatiu i l’enfortiment formatiu de les competències del professorat per tal de donar resposta educativa a la diversitat de necessitats educatives.

Aquestes actuacions són finançades pel Ministeri d’Educació i Formació Professional en el programa d’orientació i reforç per a l’avanç i suport a l’educació. I cofinançades pel programa operatiu d’ocupació, formació i educació del Fons Social Europeu 2014-2020.

En referència al nostre centre, el nom del projecte amb el qual hem rebut una important dotació econòmica és, Descobrint la nostra màgia. Al llarg del curs 20-21 es duran a terme diferents activitats totalment subvencionades on els alumnes podran gaudir d’un programa d’educació emocional i lúdic, destinat a construir unes bases d’una bona salut emocional i autoestima amb l’adquisició de competències necessàries que els permetin créixer amb respecte, seguretat i confiança, així com prevenir malalties, com la depressió o els trastorns afectius, situacions d’exclusió social o assetjament escolar.

La Resolució de 28 d’octubre de 2019 és on hi podeu trobar tota la informació dels ajuts rebuts.

Aquest programa d’educació emocional i lúdic es distribueix de la següent forma:

• 1r i 2n ESO – TALLERS EMOCIONALS

Es duen a terme tallers emocionals tant per als alumnes com per als tutors de cada grup, on s’aprofundeix amb propostes concretes d’intervenció a les tutories per abordar el tema emocional, i es treballa adequant-se a les particularitats de cada grup. Constarà de tres sessions d’hora i mitja per grup distribuïdes en cadascun dels trimestres. La metodologia dels tallers és vivencial i participativa. La base és gestàltica, posant especial èmfasi a la responsabilitat individual i grupal i a l’aquí i l’ara per sostenir i gestionar les emocions.

Imatges corresponents a la 1a sessió. Publicat al web el día 13/12/20.

Imatges corresponents a la 2a sessió. Publicat al web el dia 19/3/21.

Imatges corresponents a la 3a sessió. Publicat al web el dia 31/5/21.

• 3r i 4t ESO – TALLERS DE RAP

L’objectiu d’aquests tallers és que els i les adolescents puguin treballar l’expressió emocional a través del rap. És un element catàrtic i mediador cultural per assolir competències relacionades amb la gestió de les pròpies emocions on es treballen temàtiques que fomenten valors de no-discriminació com pot ser feminisme, l’anti-racisme o l’autoestima.

Amb aquest taller els alumnes poden descobrir i reforçar les seves emocions. Consta de tres sessions de dues hores, on en la primera sessió es fa una introducció a la problemàtica a tractar, una introducció històrica al rap,  la producció musical i el breakdance, el freestyle, el djing i l’art plàstic urbà. Es treballen els elements d’anàlisi i tècniques de creació, i s’inicia la concepció de l’obra. Amb la segona sessió es finalitza la concepció de l’obra, es practica i es poleix el resultat. I finalment en l’última sessió es posa en escena amb alumnes representants de cada grup.

Imatges corresponents a la 1a sessió. Publicat al web el día 21/1/21.

Imatges corresponents a la 2a sessió i a l’enregistrament. Publicat al web el dia 4/3/21.

• 1r i 2n BATXILLERAT – TALLER PER GESTIONAR LA FRUSTRACIÓ

Pel que fa a batxillerat, hem optat per un taller de 2 hores sobre la motivació i la gestió de la frustració, que consisteix en gestionar la inseguretat que apareix sovint en moments de canvi o quan s’han de prendre decisions. El taller ajuda a afrontar aquest procés en la presa de decisions. La metodologia dels tallers és vivencial i participativa.

L’objectiu d’aquests tallers és desenvolupar habilitats socioemocionals per legitimar emocions, gestionar la impulsivitat i la tolerància a la frustració, així com treballar la perseverança i l’afrontament per tenir una actitud positiva. En els tallers es treballa des de l’autoconeixement per a comprendre els mecanismes que cadascú utilitza per fer front a situacions que exigeixen presa de decisions. Es posa èmfasi en les emocions que es desperten quan les coses no surten com un s’espera per arribar a comprendre les motivacions i els interessos reals.

Imatges del taller. Publicat al web el dia 18/3/21.