Intercanvi i projecte e-twinning

El Departament de Llengües Estrangeres va engegar durant el curs 2009 – 2010 el primer intercanvi amb l’institut Stadtteilschule Bahrenfeld d’Hamburg, Alemanya. El primer contacte entre els organitzadors de l’intercanvi va ser mitjançant la plataforma educativa online de la Comunitat Europea eTwinning, on es va desenvolupar un projecte comú amb el títol: Dues ciutats costeres es coneixen: Hamburg i Torredembarra.

Els participants cursaven 3r i 4t d’ESO. En aquests enllaç trobareu una petita mostra fotogràfica del viatge realitzat a Alemanya durant el curs 2011-2012.

Aquest projecte té com objectius principals permetre que l’alumnat del nostre centre practiqui l’alemany i l’anglès amb l’alumnat alemany, i tanmateix coneguin el seu país i cultura.

L’any 2015 es va canviar l’escola amb la que mantenim l’intercanvi. Aquell any vam iniciar-lo amb un institut alemany anomenat Gymnasium Überlingen, situat a la bonica localitat anomenada Überlingen am Bodensee, ubicada a la vora del Llac Constanza. Hi participen alumnes de 3r d’ESO i 1r BAT.

Aquest intercanvi cada cop desperta més interés i aquest curs compten amb 28 alumnes participants, així doncs aquest octubre de 2017 rebrem la visita de 28 estudiants alemanys que conviuran durant una setmana amb els nostres. El proper abril de 2018 viatjarem a Suïssa i Alemanya, on els tornarem la visita i serem acollits pels mateixos alumnes alemanys.