Tipologies textuals

La coordinació de llengües engega un nou projecte relacionat amb les tipologies textuals, i aquest primer trimestre proposen treballar LA DESCRIPCIÓ.

Per dur-lo a terme, s’han penjat cartells per totes les aules amb els indicadors corresponents (OBSERVA, CLASSIFICA, ORDENA les característiques, UTILITZA adjectius i POLEIX la redacció). Pensem que ajuda a la memòria visual i facilita la referència del professorat quan sigui necessari.

A més a més, els alumnes podran practicar i fer una descripció en qualsevol de les tres llengües accedint amb un mòbil als codis QR que trobaran per tot l’institut en forma de triangles blaus, utilitzant sempre el seu compte insrdt. Les fotografies seran d’animals, espais, persones o objectes relacionades amb les diferents matèries.

Després d’haver treballat la definició durant tot el segon trimestre del curs passat i la descripció durant tot el primer trimestre d’enguany  i esperant que totes les activitats proposades us hagin resultat útils, us proposem ara treballar LA NARRACIÓ.

Els indicadors per la narració són els següents:

1. ESTRUCTURAR: Plantejament, nus i desenllaç
  2. CARACTERITZAR els personatges, QUI?
  3. UBICAR en l’ESPAI, ON?
  4. UBICAR en el TEMPS, QUAN?
  5. UTILITZAR vocabulari i simbologia específica

Com és habitual des de les assignatures de català, castellà i anglès es guiarà als alumnes per a que aprenguin a estructurar el text i fer servir les  eines necessàries per aconseguir una bona narració.

Per al tercer i darrer trimetre, us proposem treballar EL TEXT INSTRUCTIU.

Els indicadors pel text instructiu són els següents:

1. SELECCIONAR la informació : pluja d’idees, recerca d’informació, esborrany
  2. ORDENAR la informació (l’ordre ha de quedar ben clar)
  3. UTILITZAR marques tipogràfiques  (números, guions, negreta)

A més cal tenir en compte:

1. Utilitzar imperatius o perífrasis d’obligació
  2. Utilitzar correctament signes de puntuació