RETRATS IL·LUSTRATS DE DONES CIENTÍFIQUES

El passat 11 de febrer es va celebrar el ‘Dia Internacional de la dona i la  Nena en la Ciència’ i l’alumnat de 2n d’ESO ha fet una activitat per commemorar l’efemèride.  Cada estudiant ha realitzat una recerca sobre una científica extreta d’un llarg llistat de dones que van destacar i la contribució de les quals a la Ciència no va ser reconeguda ni valorada en el seu moment.  Han hagut d’informar-se sobre la branca o branques de la Ciència en la que van destacar, en  quin context històric i social van desenvolupar la seva tasca i quines van ser les dificultats i entrebancs que van haver de superar.

Repuestos a un click | Paco Costas

Amb tota aquesta informació, l’alumnat  ha realitzat una il·lustració de cada dona que hem exposat a la 2a planta (aula 200) del nostre institut, emmarcant també aquesta exposició en la celebració del ‘Dia internacional de la dona’ celebrat el 8 de març.

Esperem que us agradi i us animen a que visiteu la nostra exposició: ‘Retrats il·lustrats de GRANS dones científiques’!!  

(Treball transversal  Dep.de Física i Química + Dep. de Visual i Plàstica)

 

Ciències aplicades 4t ESO

A l’assignatura de Ciències aplicades a l’activitat professional, els i les alumnes de 4t d’ESO hem pres consciència que estem envoltats de ciència. A través del mètode científic i el disseny experimental, hem treballat de manera dinàmica temes molt diversos tot tocant les diferents indústries (alimentària, química, farmacèutica, etc.).

Ens hem endinsat a la indústria alimentària elaborant iogurt, hem treballat els mètodes de conservació dels aliments experimentant amb el fenomen de l’osmosi i hem comprovat com diferenciar el pernil dolç “extra” del “fiambre” a través de la prova del lugol.

Dins del món de la salut i de la indústria farmacèutica hem elaborat un model de pulmons per veure l’efecte del tabac, ens hem preguntat i investigat com es dissol millor una aspirina i ens hem convertit en microbiòlegs dissenyant un experiment per comprovar si rentar-se les mans amb sabó i gel hidroalcohòlic elimina els microorganismes que tenim a les mans. També hem fabricat sabó a partir de l’estudi de la reacció de saponificació.
A més a més, hem treballat diferents temes de controvèrsia sociocientífica i hem fet debats sobre els aliments transgènics i les vacunes.
És essencial tenir uns coneixements científics mínims per tal de desenvolupar el nostre esperit crític envers la ciència!

Participació Olimpíades de Química

El passat 3 de març els alumnes Gea Quesada , Jaskirat Singh, Eva del Rio, Andrea Romera, Rabia Imran i Marta Troitiño es van presentar a les Olimpíades de Química en la fase Catalana.

Aquest any per la pandèmia cada Centre participant va examinar als seus alumnes sota la supervisió d’un professor del propi Centre i posteriorment va enviar les respostes per correu electrònic després de escanejar-les.

La prova va consistir en respondre a 9 qüestions i/o problemes  i una desena de formulació. També van tenir que desenvolupar un tema teòric.  Van estar dues hores de 15:30 a 17:30 realitzant la prova.

Tenint en compte que van acabar les classes a les 14:30, des del Seminari de Física i Química volem agrair-los el seu esforç i dedicació.

Pràctica de dissecció (Biologia 3r)

A Biologia de 3r d’ESO ens centrem principalment en estudiar com és i com funciona el nostre cos. No hi ha millor manera d’entendre la teoria que a través de pràctiques vivencials. Seguint la frase cèlebre de Benjamin Franklin “digues i ho oblido, ensenya’m i ho recordo, involucra’m i ho aprenc”, els i les alumnes han pogut tocar amb les seves pròpies mans cors de vaca i porc i n’han fet una dissecció. D’aquesta manera és molt més fàcil entendre totes les parts del cor i el funcionament de l’aparell circulatori!

 

I Congrés de Zoologia 1r ESO

A l’institut Infanta Isabel d’Aragó ha tingut lloc el “I Congrés de zoologia”. Els i les alumnes de primer d’ESO ens hem convertit en experts/es en diferents tipus d’animals invertebrats. A través del treball cooperatiu en equips i desenvolupant la nostra competència digital, hem creat uns pòsters molt xulos els quals hem exposat. A més, hem tingut la sort de poder observar en primera persona varis exemples reals d’aquests animals

 

Programa TEI (Tutoria entre iguals)

L’alumnat de 1r d’ESO ja té els seus tutors TEI !!!!

Els dies 8 i 22 de febrer s’han fet les trobades entre els tutors de 3r i l’alumnat de 1r d’ESO. La primera activitat s’ha valorat molt positivament.

És molt important aquest primer contacte. Gràcies a tots els que participeu en aquest programa de millora de la convivència al centre.

 

Cultura Científica (Batxillerat) i la Hiperactina

Els alumnes de cultura científica aquest trimestre han estat treballant sobre el concepte de ciència, reflexionant al voltant de preguntes com, “què és la ciència?”, “com es fa la ciència?” o “com distingir entre ciència i pseudociència?”.

Donant-li voltes a aquests temes, han pres consciència de la importància de fer arribar la ciència a la societat: de divulgar la ciència. Actualment hi ha divulgadors molt joves que fan una feina excel·lent, que utilitzant eines com YouTube (entre d’altres) apropen la ciència al públic general (com els adolescents del nostre institut); i el que és més important, alimenten la curiositat pel saber, per el perquè de les coses. I després de dedicar els alumnes hores a buscar informació, fer infografies, presentacions… han tingut l’oportunitat de fer una xerrada online amb la divulgadora i científica Sandra Ortonbes: més coneguda com “La Hiperactina” pel seu canal de YouTube, on acumula més de 250.000 subscriptors i els seus vídeos milions de reproduccions. La classe sencera agraïm des d’aquí el temps que ens va dedicar i la seva amabilitat contestant totes les preguntes que se li van fer.

1r d’ESO i el Sistema Solar

Els alumnes de primer d’ESO hem encongit el Sistema Solar un bilió de vegades (1×1012 o sigui 1.000.000.000.000 cops més petit!) i  aquesta mida ens hi cap al passadís de l’Institut! A aquesta mida el Sol mesuraria tant sols 1,5 mil·límetres, i els planetes serien microscòpics i no es veurien a simple vista, per tant els planetes estan representats milers de vegades més grans del que són a la realitat.”

Feliç 2021

POTSER NADAL


Potser Nadal és que tothom es digui
a si mateix i en veu molt baixa el nom
de cada cosa, mastegant els mots
amb molta cura, per tal de percebre’n
tot el sabor, tota la consistència.
Potser és reposar els ulls en els objectes
quotidians, per descobrir amb sorpresa
que ni sabem com són de tant mirar-los.
Potser és un sentiment, una tendresa
que s’empara de tot; potser un somriure
inesperat en una cantonada.
I potser és tot això i, a més, la força
per reprendre el camí de cada dia
quan el misteri s’ha esvanit, i tot
torna a ser trist, i llunyà, i difícil.

 

Miquel Martí i Pol, Per preservar la veu. Barcelona: Mall, 1985.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   (per llegir els missatges cliqueu a la foto)

 

 

Fem Música de 3r d’ESO

El conjunt instrumental Fem Música de 3r d’ESO de l’institut us volem felicitar el Nadal amb la nadala “Santa Nit”

 

Carrilló:
Judith Millán
Metal·lòfon soprà:
Michelle Aileen Giraldo
Metal·lòfon contralt:
Nassima Belarbi
Xil·lòfon soprà:
Pol Montesinos
Xil·lòfon contralt:
Ashad Ayub
Aleko Gelashvili
Teclats:
Reichell Tatiana Escalona
Dayana Cecilia Lúquez
Julia Rosino
Caixa xinesa, triangle i carrilló
Alejandra Vivanco
Triangle i caixó flamenc
Miguel Cortés
Guitarra:
Julia Pozas
Frederic Blanco
Arrenjament i direcció musicals
Frederic Blanco

L’Infanta i El Gran Recapte

L’alumnat de 4B en l’Aprenentatge i servei comunitari: Necessitats bàsiques per tothom ha participat enguany en la 12ª edició del Gran Recapte d’aliments fent una activitat a l’aula.

El Gran Recapte d’aliments 2020 es va iniciar el 16 de novembre i s’acabarà el 16 de desembre. Fins el 16 de desembre estaran oberts els canals digitals, la web pròpia dels Bancs dels Aliments, www.granrecapteonline.com, i el canal de pagament BIZUM amb el CODI 33596.

Si pots … COL·LABORA-HI!!!

 

Dia contra la violència masclista

El districte de Sant Martí ja fa anys que celebra un concurs de còmic jove per a la prevenció i l’erradicació de les violències masclistes i l’Institut hi participa. El curs passat vàrem fer-ho amb alumnes de 2n d’ESO, que enguany ja estan a tercer, i de resultes de la seva feina i va haver 8  alumnes seleccionats que  van rebre un reconeixement. El passat dilluns dia 23 de novembre vàrem celebrar un acte a l’auditori conjuntament amb l’Ajuntament.
Podeu veure l’acte en aquest link
Felicitem a tot l’alumnat perquè va ser una de les tasques fetes en confinament i en aquestes circumstàncies  té encara més valor.
Mireu  els còmics guardonats a l’instagram   artinfanta 

Podeu veure més fotos de l’acte aquí

Els exalumnes ens donen alegries

Us presentem al Mario Mas, un brillant exalumne de l’Infanta que va obtenir el Premi al Millor Expedient Acadèmic l’any 2013.

El Mario va ser representant de l’alumnat al Consell Escolar del centre des que feia 2n d’ESO fins que va marxar del centre a 2n de Batxillerat.

Quan va marxar del centre va estudiar doble grau en dret espanyol i francès de l’UAB i la Universitat Toulouse 1 Capitole (1r i 2n de carrera a Barcelona; 3r i 4t a Toulouse).

Va obtenir el grau en Dret a Espanya amb premi extraordinari de grau, la llicenciatura en Dret a França i un Màster en Dret International també a França, en els dos casos amb menció summa cum laude.

Després va estudiar un Màster d’Advocacia i un altre Màster in International Bussiness Law a ESADE amb una beca ESADE Talent Scholarship.

Des que va acabar els màsters al juny del 2018 treballa a Cuatrecasas com advocat i forma part d’un programa
internacional al despatx, el Programa Pro Abogacia Internacional.
Ara ha aconseguit la Beca Fulbright Ampliación de Estudios. Tasca no gens  fàcil perquè és una convocatòria de
només 22 beques per a totes les àrees de coneixement.
Amb aquesta beca en Mario anirà a fer un màster als Estats Units
És un goig compartir amb tothom les alegries que ens donen els exalumnes de l’Infanta i que se’n recordin
de nosaltres quan aconsegueixen grans objectius.

 

L’Infanta es mou

A l’hora del patí i dins del nostre Projecte “L’Infanta es mou” ens organitzem per espais. Tots i totes junts, però amb distància, mans i mascareta.

Ho heu fet genial !!!!!


Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu pel curs 2020-2021

El termini de presentació per a les famílies és fins el 30 de setembre del 2020.

Els enllaços són els següents:

DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ

http://ensenyament.gencat.cat/ca/serveis-tramits/beques/

MINISTERIO DE EDUCACIÓN Y FORMACIÓN PROFESIONAL.

http://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano/catalogo/estudiantes/becas-ayudas/para-estudiar/formacion-profesional/necesidad-especifica-apoyo-educativo.html 

Ajuts menjador (2n període)

 

El termini del 2n període per a demanar l’ajut de menjador és entre el 7 i el 20 de setembre, ambdós inclosos. El termini per presentar les sol·licituds signades al centre amb documentació, si escau, és fins al 23 de setembre.

Enguany les sol·licituds es fan NOMÉS de forma telemàtica, a través d’un enllaç al web del Consorci d’Educació de Barcelona: 

                 https://www.edubcn.cat/ext/html/Ajuts/ajutsmenjador.html

Llegir mes ….

 

Reunions amb les Famílies (Telemàtiques)

Dimecres 16 de setembre  18h   Reunió famílies de 1r d’ESO

Dijous 17 de setembre  18h   Reunió famílies de 2n d’ESO

Dilluns 21 de setembre  18h   Reunió famílies de 3r d’ESO

Dimarts 22 de setembre  18h   Reunió famílies de 4t d’ESO

Dimecres 23 de setembre  18h   Reunió famílies de 1r de BATX

Dilluns 28 de setembre  18h   Reunió famílies de 2n de BATX

 

És molt important la vostra assistència virtual 

Nova plataforma de gestió de Centre

Enguany canviem la plataforma de gestió de centre per millorar la qualitat de l’ensenyament que s’imparteix al centre i la relació amb les famílies.

L’alumnat rebrà les contrasenyes a l’inici de curs i les famílies a les reunions  d’inici de curs.