Departament d’Educació Física

CURS D’ESQUÍ-SNOW DE TRES DIES

Els alumnes de quart d’ESO tenen la possibilitat de participar en una estada de tres dies a la Cerdanya on realitzen activitats a la natura. Concretament poden escollir entre fer esquí o snow. Acompanyats durant tot el dia per professionals de la neu, assoleixen els principis bàsics per poder gaudir d’aquest  esport amb tranquil·litat i seguretat. També tenen temps lliure per fer una passejada per Puigcerdà i visitar el poble de Bellver de Cerdanya. Sortida inoblidable per la diversió de l’activitat i el fet de passar tres dies amb els companys compartint risses , menjars i habitació. Sortida molt ben valorada per l’alumnat a l’hora que els ajuda a desenvolupar aspectes com la responsabilitat, puntualitat, companyonia , millora de les relacions i autonomia personal.

DINAMITZACIÓ DELS PATIS: L’INFANTA ES MOU

L’INFANTA ES MOU

Aquest curs avancem un pas més en la dinamització dels patis. Vàrem començar com l’any anterior amb el servei de prèstec de material, així com en l’organització d’activitats espontànies per part dels alumnes. Un més després hem iniciat un nou projecte: “L’Infanta es mou”, adreçat als alumnes de primer i segon d’ESO (250 alumnes), en què a través de l’activitat física treballem la cohesió, la convivència i millorem la nostra salut a l’hora del pati. Els valors que es treballen són el respecte, confiança, ajuda, fair-play (joc net), fer equip, gaudir, riure, perdonar i companyerisme. Les activitats que s’estan realitzant són:

• Lliga de futbol 7 de nois
  • Lliga futbol 7 de noies
  • Lliga de bàsquet 3X3
  • Lliga de ping-pong nivell top-expert i intermediate
  • Lliga de tanguilla
  • Activitat de ritme just-dance
  • Jocs sorpresa (diabolo, raquetes, dodgeball, touchball,…)

Tot aquest projecte es duu a terme de manera transversal, interdisciplinar des dels departaments de Visual i plàstica, (en la confecció de cartells, representació del logo i les maquetes dels valors) i Educació física (preparació, organització, dinamització d’activitats, lligues i valoració del projecte…)