Programa Avancem

L’Institut Infanta Isabel d’Aragó és un dels centres participants en l’Avancem: Ensenyament i Aprenentatge integrat de les llengües, un programa d’innovació pedagògica impulsat pel Departament d’Educació que té  com a finalitat dotar l’alumnat d’una competència plurilingüe sòlida que afavoreixi el seu creixement acadèmic mitjançant un ensenyament competencial i integrat de les matèries lingüístiques (català, castellà i anglès). La base del programa parteix del consens i la cooperació entre el professorat de llengües i promou el disseny d’activitats, unitats didàctiques i projectes d’aula.

La implementació de l’Avancem a l’Infanta, durant el curs 2021-22, va suposar la integració en el currículum de 1r d’ESO d’una unitat didàctica anomenada “Més enllà de l’institut”. Sota les directrius del professorat de llengües, els alumnes van elaborar textos de tipologia narrativa en català, castellà i anglès explicant experiències viscudes fora del centre. Els destinataris d’aquestes creacions van ser els alumnes de 3r d’ESO.

El pla d’acció de l’Avancem preveu que, durant els propers cursos, el professorat de llengües que hi participa elabori noves activitats, unitats i/o projectes que s’estendran, de forma progressiva, als nivells de 2n i 3r d’ESO.