IIIA+Sostenible

Durant el curs 2018-2019 l’Institut Infanta Isabel d’Aragó va plantejar abordar el tema de la millora ambiental del centre d’una manera formal. Això comporta realitzar accions coordinades, projectes concrets i integrar en els plans d’estudis la component ambiental de manera transversal.

El curs 2018-2019 va ser acordat que el nostre centre demanaria pertànyer al grup de centres d’ensenyament de Barcelona conegut com a Escoles + Sostenibles. El dia 24 d’octubre de 2019 vam ser acceptats. Així, el curs 2019-2020 va ser el primer en el que vam ser un institut inclòs a la xarxa d’Escoles+Sostenibles de la ciutat de Barcelona.

De la nostra pertinença a aquest grup de centres es deriva que cada any hem de realitzar una proposta de projecte ambiental que ha de ser aplicat a l’institut.

El nostre institut se’n beneficia coneixent les experiències d’altres centres, intercanviant-ne idees i rebent assessorament dels serveis tècnics d’Escoles+Sostenibles.

El curs 2019-2020 va ser presentat el projecte: Residus 3R.

Aquest projecte té com a objectiu:

1. Recollida de paper/cartró a tots els espais comuns
  2. Campanya per a la utilització d’embolcalls sostenibles en els esmorzars.
  3. Minimització de l’ús de paper a partir de la seva reutilització
  4. Minimització en l’ús de grapes.
  5. Minimització en l’ús de tip-ex.

El curs 2020-2021 ha estat presentat el projecte: Estalviem aigua.

Aquest projecte té com a objectiu:

1. Comunicació i informació a tota la comunitat educativa sobre el projecte.
  2. Diagnosi sobre com s’utilitza l’aigua a l’Institut Infanta Isabel d’Aragó
  3. Diagnosi de l’estat de la xarxa d’aigua de l’Institut Infanta Isabel d’Aragó
  4. Establiment d’un conjunt d’indicadors de sostenibilitat relacionats amb l’aigua
  5. Millora de la xarxa d’aigua de l’institut
  6. Millores higièniques. COVID-19
  7. Diagnosticar i actuar en relació a les begudes de les màquines de vènding
  8. Campanya relacionada amb l’estalvi d’aigua
  9. Campanya salut i aigua

Un dels reptes més importants en relació a les actuacions en matèria ambiental és el d’implicar a tota la comunitat educativa a partir de la seva participació directa.

En aquest sentit, cada grup-classe elegeix cada curs unes delegades/delegats ambientals que participen en les campanyes suggerint accions i rebent/donant informació als seus companys.

En aquest moment, una de les fites més importants a aconseguir és la d’implicar-hi les famílies.

Així, doncs, animeu-vos a participar-hi !!