Durant el curs 2018-2019 l’Institut Infanta Isabel d’Aragó va plantejar abordar el tema de la millora ambiental del centre d’una manera formal. Això comporta realitzar accions coordinades, projectes concrets i integrar en els plans d’estudis la component ambiental de manera transversal.
El curs 2018-2019 va ser acordat que el nostre centre demanaria pertànyer al grup de centres d’ensenyament de Barcelona conegut com a Escoles + Sostenibles. El dia 24 d’octubre de 2019 vam ser acceptats. Així, el curs 2019-2020 va ser el primer en el que vam ser un institut inclòs a la xarxa d’Escoles+Sostenibles de la ciutat de Barcelona.
De la nostra pertinença a aquest grup de centres es deriva que cada any hem de realitzar una proposta de projecte ambiental que ha de ser aplicat a l’institut.
El nostre institut se’n beneficia coneixent les experiències d’altres centres, intercanviant-ne idees i rebent assessorament dels serveis tècnics d’Escoles+Sostenibles.
El curs 2019-2020 va ser presentat el projecte: Residus 3R.
Aquest projecte té com a objectiu:
- Recollida de paper/cartró a tots els espais comuns
- Campanya per a la utilització d’embolcalls sostenibles en els esmorzars.
- Minimització de l’ús de paper a partir de la seva reutilització
- Minimització en l’ús de grapes.
- Minimització en l’ús de tip-ex.
El curs 2020-2021 ha estat presentat el projecte: Estalviem aigua.
Aquest projecte té com a objectiu:
- Comunicació i informació a tota la comunitat educativa sobre el projecte.
- Diagnosi sobre com s’utilitza l’aigua a l’Institut Infanta Isabel d’Aragó
- Diagnosi de l’estat de la xarxa d’aigua de l’Institut Infanta Isabel d’Aragó
- Establiment d’un conjunt d’indicadors de sostenibilitat relacionats amb l’aigua
- Millora de la xarxa d’aigua de l’institut
- Millores higièniques. COVID-19
- Diagnosticar i actuar en relació a les begudes de les màquines de vènding
- Campanya relacionada amb l’estalvi d’aigua
- Campanya salut i aigua
Un dels reptes més importants en relació a les actuacions en matèria ambiental és el d’implicar a tota la comunitat educativa a partir de la seva participació directa.
En aquest sentit, cada grup-classe elegeix cada curs unes delegades/delegats ambientals que participen en les campanyes suggerint accions i rebent/donant informació als seus companys.
En aquest moment, una de les fites més importants a aconseguir és la d’implicar-hi les famílies.
Així, doncs, animeu-vos a participar-hi !!