Français

El Departament promou diferents projectes per tal que els i les alumnes de la matèria progressin en l’adquisició i consolidació de l’aprenentatge del francès. Aquestes activitats són un factor de motivació idoni de cara a l’assoliment d’una òptima comprensió i expressió de la llengua.

VIATGE A FRANÇA

« Bonjour la France ! »

Des de fa més de deu anys l’Institut Infanta Isabel d’Aragó organitza un viatge a França perquè els alumnes puguin practicar l’idioma i tinguin contacte directe amb la cultura i la gent d’aquest país. L’últim vegada que es va organitzar va ser a Narbona (curs 2018-19). Aquest viatge es reprendrà tan aviat com la situació sanitària ho permeti.
PROJECTE: INVESTIGA I DESCOBREIX EL PAÍS

« Les symboles de la France »

Els alumnes investiguen la història de França, trien un símbol i ho han de representar de forma gràfica. En aquest cas es tracta d’un pòster fet pels alumnes de 1r d’ESO

PROJECTE: COMUNICACIÓ DES DEL PRIMER DIA

« Coucou, je me présente ! »

Des de primer curs, els alumnes són capaços de fer servir la llengua per presentar-se i comunicar-se a nivell bàsic. I pels més vergonyosos, utilitzem els petits avatars de la plataforma VOKI. Ho fan molt bé!
PROJECTE: JOCS DE ROL

Youtuber en línia: « Dans mon sac à dos ! »

Els alumnes de 1r d’ESO, com autèntics youtubers francòfons, ens expliquen què porten en les seves motxilles per anar a l’institut. 😊
Entrevista: « Je suis journaliste ; merci de votre attention ! » Durant un parell de minuts els alumnes de 2n d’ESO fan d’entrevistadors i entrevistadores. Els convidats són famosos i celebrities que ells mateixos han elegit.
Mímica: « Devine la phrase ! » Els alumnes de 3r d’ESO improvisen la mímica de frases complexes. Si la resta de la classe les encerten, hi ha premi!
Doblatge: « Présentation d’un défilé de mode ! »

PROJECTE: DESCOBRINT LA CULTURA FRANCESA A BARCELONA

« La France à Barcelone ! »

Activitats organitzades per descobrir la cultura francesa des de la ciutat: exposicions, obres de teatre, guiatges urbans, etc. TOT EN FRANCÈS!
PROJECTE: TALLER DE LECTURA EN VEU ALTA

« À haute voix ! »

A 4t d ‘ESO organitzem sessions de lectura en veu alta. Les interpretacions són sorprenents!

PROJECTE: SANT JORDI

« Une rose et un livre en français ! »

Com cada any celebrem el Sant Jordi amb haikus, cal·ligrames, càpsules literàries, relats curts i molt més !