Français

El Seminari de Francès promou diferents projectes per tal que els alumnes d’aquesta matèria optativa progressin en l’adquisició i consolidació de l’aprenentatge de la llengua. Aquestes activitats són un factor de motivació idoni de cara a l’assoliment d’una òptima comunicació tant escrita com oral en l’idioma gal.

VIATGE A FRANÇA

«Bonjour la France!»

Des de fa més de deu anys, el seminari de Francès organitza viatges d’estudis a França perquè els alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO, que estudien aquesta optativa, puguin practicar la llengua mitjançant el contacte directe amb la cultura i la gent del país.
Viatge del 2023 Viatge del 2022

PROJECTE: INVESTIGA I DESCOBREIX EL PAÍS

«La France en images»

Els alumnes de 1r d’ESO investiguen la història i cultura franceses i, segons el tema tractat a classe, en fan la seva pròpia representació gràfica.

PROJECTE: DESCOBRINT LA CULTURA FRANCÒFONA A BARCELONA

« Magritte_La Màquina»

Exposició monogràfica: « Magritte_La Màquina», CaixaForum, Barcelona, març de 2022.
Els alumnes de 4t d’ESO van gaudir d’un visita guiada en francès i descobrir l’obra d’un dels mestres del surrealisme.

PROJECTE: COMUNICACIÓ DES DEL PRIMER DIA

« Coucou, je me présente ! »

Des de l’inici del curs, els alumnes de 1r d’ESO són capaços de fer servir el francès per presentar-se i saludar. Utilitzem els petits avatars de la plataforma VOKI perquè vagin perdent la seva timidesa… Ho fan molt bé!

PROJECTE: LES PARTIES DU CORPS
« En chantant »
Els alumnes de 1r d’ESO han creat els seus propis vídeos per aprendre les parts del cos cantant.

PROJECTE: YOUTUBERS EN LÍNIA

« Dans mon sac à dos ! »

Els alumnes de 1r d’ESO, com autèntics youtubers francòfons, ens expliquen què porten en les seves motxilles per anar a l’institut. 😊
PROJECTE: EL TEMPS

«Notre bulletin météo»

Els alumnes de 4t d’ESO, presentadors i presentadores de l’espai meteorològic a la televisió francesa, donen la previsió del temps a França.
PROJECTE: ENTREVISTES

«Je suis journaliste ; merci de votre attention!»

Durant un parell de minuts els alumnes de 2n d’ESO fan d’entrevistadors i entrevistadores. Els convidats són famosos i celebrities que ells mateixos han elegit.

«Mon petit-déjeuner healthy»

Els alumnes de 2n d’ESO han gravat un vídeo on expliquen als seus followers què cal esmorzar per estar en forma i anar a l’institut amb energia.

PROJECTE: CUINA I GASTRONOMIA

«Concours Master Chef Junior France»

Una nova generació de chefs apunta maneres a 2n d’ESO. Havien de preparar una recepta per al càsting de Master Chef Junior de França.

« Les crêpes »
Taller-degustació de creps organitzat pels alumnes de 1r d’ESO.

Cliqueu per veure les fotos
PROJECTE: MÚSICA

«Moi, je slame. Et toi?»

Una petita selecció dels slams protagonitzats pels alumnes de 3r d’ESO. Cliqueu per veure les millors composicions.

PROJECTE: L’HORÒSCOP

«Les astres vous parlent …»

Convertits en autèntics vidents, els alumnes de 3r d’ESO ens presenten les previsions astrològiques del dia. Que parlin els astres!

PROJECTE: LA CASA

« Ma chambre idéale »

Els alumnes de 3r d’ESO ens expliquen com seria el disseny de l’habitació dels seus somnis. Hi ha per a tots els gustos!

PROJECTE: LA MODA TEEN

«La mode Teen»

Els alumnes de 2n d’ESO ens presenten alguns dels outfits que més els hi agraden; el «Look sport» per les activitats esportives, el «look pôle nord» per quan fa molt  fred i el «look chic» per anar a festes. Tot molt fashion!

PROJECTE: LES EMOCIONS

«Les émotions»

La ira, la sorpresa, l’aversió, l’alegria o la tristesa… Amb les «emocions a flor de pell» els alumnes de 4t d’ESO, convertits en autèntics actors, han fet la seva particular interpretació. Tot un èxit!