Departament Visual i Plàstica

CONCURS “PINTA LA MARATÓ”

Des del curs 2019-2020 participem al concurs “PINTA LA MARATÓ”. Els alumnes de diferents nivells d’ESO reben unes xerrades informatives que els sensibilitzen en la temàtica medicosocial plantejada, per després realitzar un cartell grupal que va a concurs.

L’alumnat de l’optativa de 4t d’ESO del curs 2019-2020 va resultar guanyador d’entre més de 350 propostes, i els grups de 2n d’ESO del curs 2020-2021 han aconseguit resultats més que excel·lents. Però potser el millor resultat és el treball grupal i en valors que fem plegats.

Cartell finalista 2019-2020, Optativa 4t ESO

PREMI JOVE DE CÒMIC DE SANT MARTÍ

Participem des dels seus inicis, fent xarxa al barri, en el Premi Jove de Còmic Sant Martí per a la prevenció i erradicació de la violència masclista, que es convoca anualment en el marc de la commemoració del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, on participen el Districte de Sant Martí, la Direcció de Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament de Barcelona i Biblioteques del Districte de Sant Martí, amb la col·laboració també del Consell de Dones de Sant Martí, entre d’altres entitats.

Fem aquesta aposta perquè cal treballar per als canvis des de la base. El premi té com a finalitat sensibilitzar adolescents i joves sobre el fenomen de la violència masclista i implicar-los en la lluita per a l’erradicació de les discriminacions de gènere i en la creació de nous imaginaris igualitaris i no sexistes a través del llenguatge del còmic, en el marc de la cultura de la pau i de la no-violència.

En la 5a edició, la del curs 2019-2020, la COVID no ens va permetre acabar el procés, però tot i així l’alumnat de 2n d’ESO va acabar els seus còmics i la recompensa va ser el reconeixement del treball nou dels nostres alumnes, que van participar en l’acte de lliurament a l’Auditori de Sant Martí.

(link amb la retransmissió de l’acte: https://youtu.be/YZYK83Lf6Y4)

CONCURS DE CÒMIC DELS INSTITUTS INFANTA ISABEL D’ARAGÓ I JOAN D’ÀUSTRIA

Sempre animem els nostres alumnes a prendre la iniciativa. Enguany alguns dels nostres alumnes de batxillerat artístic, amb l’ajuda del punt JIP i la col·laboració de l’escola JOSO, han convocat un concurs de còmic que hem proposat a l’alumnat de 3r d’ESO.

DIA DE LA DONA

Cada any intentem sensibilitzar l’alumnat i donar visibilitat a dones que al llarg de la història no han estat reconegudes per la seva tasca i que tant ens costa trobar als llibres de text. Educar en i per la igualtat de gènere és una qüestió de justícia social que permetrà canviar el futur dels nostres i les nostres joves.

Aquest curs, en el marc de la campanya “NO MORE MATILDA’S” (https://youtu.be/Fx0ztzf-2V0), tenim una proposta de treball transversal amb el Departament de Física i Química per donar a conèixer totes aquelles dones que han fet aportacions fonamentals per al coneixement científic actual. L’objectiu és estudiar-les i retratar-les per muntar una exposició que serà inaugurada el dia 8 de març.

CERCLE ARTÍSTIC SANT LLUC

Pels alumnes de Dibuix artístic de 1r i 2n de batxillerat és fonamental treballar amb models en viu. Aquesta oportunitat ens la facilita una entitat cultural de prestigi a Barcelona: El Cercle Artístic de Sant Lluc.

Els nostres alumnes coneixen les seves instal·lacions i assisteixen a sessions de model masculí i femení per tal de practicar les proporcions humanes en els exercicis d’apunts del natural.