Beques per a ensenyaments postobligatoris curs 2024-2025

Convocatòria oberta

El termini per sol·licitar les beques és del 19 de març a les 9 hores fins al 10 de maig de 2024 a les 15 hores

 

Has de sol·licitar la beca dins d’aquest termini, encara que no sàpigues què estudiaràs o, fins i tot, encara que no sàpigues si estudiaràs o no. Posa els estudis que consideris més probables i cap al setembre podràs modificar-los, si cal.

 

Més informació i sol·licitud

L’ALUMNAT DE 3r. D’ESO REP LA VISITA D’ARTURO PADILLA DE JUAN

El Departament de Llengua Catalana ha organitzat la visita de l’escriptor d’una de les lectures obligatòries de 3r. d’ESO: “Ombres a la foscor”.
A la visita, que va tenir lloc dijous 14 de febrer, l’alumnat ha pogut conèixer més detalls sobre l’obra que ha llegit i sobre el seu autor i ha tingut l’oportunitat de tenir el llibre dedicat.

GOT TALENT ET i més!

Dintre de les diferents activitats que es realitzen a les jornades d’orientació acadèmica i professional s’ha realitzat un any més l’activitat Got Talent ET.
Aquesta obra realitzada a l’Auditori de Cornellà, és molt important per al nostre Institut ja que es treballa l’empreneduria, el treball en equip, la interacció entre diferents departaments i alumnes/as, de diferents nivells i cicles. Bàsicament podem dir que és una mostra del nostre ADN.
Aprofitem aquestes línies per donar les agrair a tot l’alumnat i professorat que han participat i ajudat al bon funcionament de la jornada, i com no de les altres 65 activitats  programades al llarg de la setmana.
Gràcies per l’esforç compartit i els bons resultats obtinguts!!

Maremar: paraula, dansa, cançó

Pèricles, de Shakespeare, amb cançons de LLuís Llach, per acostar-nos al drama dels refugiats.

El passat 12 de desembre  l’alumnat de batxillerat de l’Esteve Terrades vam assistir a l’espectacle Maremar de la companyia Dagoll Dagom.

Maremar és un versió actual de l’obra Pèricles, príncep de tir, de Shakespeare. Aquesta antiga història manté un paral·lelisme amb la dolorosa realitat actual que vivim als camps de refugiats mediterranis a Europa, combinant els tres llenguatges: text dramàtic, música i dansa. Els cants a capella que fonamenten la música són versions del famós cantant, Lluís Llach.

L’espectacle provoca un gran sentiment d’emoció i fa, també, que et posis a la  pell dels milions de refugiats que han de fugir de les seves cases, a causa de situacions inhumanes. La situació als països d’origen és tan dramàtica que encara que ell mateixos són conscients del que els hi espera embarcant-se en un viatge sense garanties d’èxit, decideixen deixar la seva família, els seus amics i la seva llar.

Maremar és, segons el meu punt de vista, un crit a la llibertat que relacionar la figura del tirà que veiem a la història de Pericles amb la tirania que avui dia vivim al món, una tirania que ens manca de les nostres llibertats i que ens priva de poder expressar-nos lliurement, una tirania que fa que milers de persones morin al Mediterrani.  

Ens hem de quedar aturats sense fer res veient com el mar mediterrani s’està convertint en el cementiri més gran d’Europa?

Pol Campos

1r. de batxillerat

DIANA. Així és com s’acaba aquesta història. És trist que la bondat humana necessiti sempre ser reclamada.

MARINA. Però la història no s’acaba aquí. La mar sempre davant nostre, com una condemna, com una amenaça, com un perill que ens ha allunyat del nostre poble, de les nostres famílies, del nostre futur. Diga’m que ja n’has tingut prou, tingues pietat de nosaltres, ja ha estat suficient la traïció entre els homes en aquesta terra. No estàs tipa d’emportar-te tants nens? Desitjo que la gent pugui veure la mar com un lloc on jugar. En un lloc tan bonic com el mar només hi haurien de passar coses boniques. Aquesta és la meva esperança. El mar… la mare, la maremar.

(El text de Marina són paraules d’Ahmad Al Hamso)

Projecte Movet

L’any passat es va iniciar la primera fase del Projecte MoVET. Aquest projecte és la continuació del projecte Techpedia, al qual també va participar l’INS Esteve Terradas i Illa. És un projecte de tres anys que vol implicar empreses, universitats i instituts de FP per tal de pensar com “modernitzar” la FP (Modernization of VET).

A la primera reunió, realitzada a Praga (República Txeca), es van decidir els temes (topics) que es desenvoluparan. Els temes escollits finalment van ser:

Un cop escollits els temes, s’estan preparant els materials per als alumnes, professors i activitats a realitzar. Aquest projecte conclourà el curs 2019/2020, amb unes estades d’uns dies (encara per decidir) per fer unes “olimpíades” sobre els temes desenvolupats. Del 20 al 22 de Febrer, part de l’equip d’internacional anirem a Bratislava (Eslovàquia) a la segona reunió presencial del projecte. Us anirem informant de les novetats i dates de les proves.

http://techpedia.fel.cvut.cz/es/info/

Membres de l’equip MoVET a la reunió de Praga del curs passat

Pràctiques de química a la UAB

El divendres 8 de febrer els alumnes de 2n de batxillerat de química han realitzat l’activitat “Química interactiva” a la Facultat de química de la UAB.

Aquesta activitat ha consistit en una visita a l’exposició “Tot és química”, una pràctica de química virtual i pràctiques als laboratoris.

Ha estat una experiència molt enriquidora i motivadora, sobretot perquè implica viure un matí al ritme de la Facultat de química.

Treball en equip

El passat dia 1 de febrer el grup de segon d’Assistència a la Direcció vam organitzar una actuació com activitat de classe  (“ET_Lo mejor de lo peor”), on havíem de demostrar que sabíem treballar en equip per a superar la UF1 (Coordinació i gestió d’equips de treball) del mòdul Organització d’esdeveniments empresarials.

Després d’haver  fet tres intents de projecte, al final vam poder posar-nos d’acord en decidir un tema. Vam crear un grup de whatsapp per poder tenir comunicació tots junts en qualsevol moment sense necessitat d’estar a classe i poder avançar el treball.

Inicialment havia components de l’equip poc inclinats a establir unes normes de conducta de treball, però és cert que després d’haver viscut una situació difícil i conflictiva, es va veure clarament la necessitat d’aquestes normes, tan senzilles com principalment: atenció a les intervencions de les idees dels companys, el respecte al torn de paraula, no fer grups de xerrades externes al treball sobre ell, acceptació del resultat de les votacions de l’equip sobre les temes del treball i sobre tot, treballar coordinats.

En conclusió, encara que els principis van ser difícils, podem dir que al final, amb l’ajut  de les 5C: comunicació, compromís, confiança, complementarietat i coordinació, vam fer un treball excel·lent.

Gràcies a les 5c vam arribar a aconseguir el que ens havíem proposat: un treball en equip perfecte, prova superada!

Participem en la I trobada d’intercanvi d’experiències de la XESCO

Alguns alumnes de 1r d’ESO han participat en la I trobada d’intercanvi d’experiències de la XESCO en representació de l’aula Verda. En aquesta trobada els alumnes han exposat el projecte de l’Aula Verda i totes les tasques que hem realitzat fins ara, a més, han agafat idees de les altres escoles i instituts. Ha estat una experiència molt enriquidora!

En motiu del X aniversari de la creació de la Xarxa d’Escoles per a la sostenibilitat de Cornellà (XESCO) i aprofitant que la ciutat de Cornellà ha guanyat el premi European Green Leaf 2019 pel seu compromís amb les pràctiques de sostenibilitat urbana, es va celebrar el passat 8 de febrer la I trobada d’intercanvi d’experiències de la XESCO on 4 representants de l’Aula Verda de 1r d’ESO van anar a exposar el nostre projecte i a explicar les tasques que hem realitzat fins ara. L’experiència ha estat molt enriquidora ja que hem pogut conèixer els projectes que realitzen la resta d’escoles i instituts que formen part de la XESCO i ens hem endut un niu d’idees per a dur a terme! Us seguirem informant!

Volem la pau

El dia 30 de gener va ser el dia mundial de la pau, per aquest motiu a l’aula 210 vam realitzar un mural.

Vam cercar informació de les dones que havien guanyat premis Nobel de la Pau.

Tot i que aquest premi es dóna des de fa més de 100 anys, només 15 dones l’han obtingut: per la seva lluita a favor del desarmament, contra les desigualtats, drets dels indígenes, pels drets de nens i nenes  a rebre educació…

Jornada Orientació Acadèmica i Professional a la Formació Professional

Del 27 al 29 de febrer,  tindrà lloc la Jornada d’Orientació Acadèmica i Professional a la Formació Professional.

Iniciarem la jornada, amb l’actuació de la Companyia Poc Estable a l’Auditori de Cornellà de LLobregat, “Got talentET”.

Aquesta jornada, té més de seixanta activitats diferents, que són possibles gràcies al treball i l’esforç del professorat, que una vegada més, demostra que la il·lusió per realitzar una feina ben feta és capaç de superar els obstacles que inevitablement sorgeixen. De igual manera destaquem i agraïm la col·laboració de totes les empreses i professionals que han fet possible enllestir aquestes jornades. Durant aquests dies els alumnes visitaran empreses i organitzacions, assistiran a xerrades i conferències. Escoltaran a persones de referència en el seu sector, que explicaran com realitzar bones pràctiques empresarials i professionals. Es tracta d’obrir una porta al món real des de l’objectiu de donar les pistes que els orientin cap a la presa de decisions presents i futures, la qual cosa, ja ho sabem, no sempre és fàcil.

Per conèixer amb detall totes les activitats podeu consultar el tríptic: Jornada Orientació Acadèmica i Professional.

Erasmus+ 2nd call for VET (CFGM) Education Students Traineeship

If you are interested in do a practical internship abroad apply this form.

We offer scholarships for VET and HE students:
2 grants for VET Automotive (CFGM Electromecànica de Vehicles) to do internship (FCT) during 1 month in Finland
2 grants for VET Administration students (CFGM Gestió Administrativa) to do internship (FCT) during 1 month in Italy
1 grant for VET Graphic Arts (CFGM Preimpressió) to do internship (FCT) during 1 month (destination: to determinate)

The amounts of the Erasmus+ grant depend on the country where the activity takes place.
We are created an evaluation team to guarantee the transparency of the participant’s selection.
The evaluation criteria to select the participant are:

Eligibility criteria: Erasmus+ grants

(1) The tutor of the student will fill these marks
(2) In case the student have an official B1 or higher English title, the student doesn’t need to do the English level test, although the interview will be mandatory in any case
(3) The student must give the organizers any contract proof in order to be eligible for these marks
(4) Official documentation will be needed by the organizers in order to get this extra mark for the general “barem”

The deadline to apply for the grant is next 10th February

Requisites 
To be a VET Student of INS Esteve Terradas during the school year 18-19 or if you got a degree last course 17-18 Have a B1 level in English or official language of destination

Results
We will publish on the website the results before 16th February

Resultats del procés de selecció Erasmus+ 2018-2019

Selecció d’alumnat grau superior per a la BECA ERASMUS+:

329L AMS1 74.375
069Y AMS1 71.3125
364X AGS1 64.625
452C AGS1 60.0625
838B AWS1 59.9375
487M AGS2 54.875
574H AGS2 45.8125

Selecció d’alumnat grau mig per a la BECA ERASMUS+:

861V AGM3 58.1875
424Y AGM1 56

L’alumnat que ha superat la prova d’idiomes que es va publicar en la darrera notícia resta en reserva per la propera crida, conservant la seva puntuació.

 

Els alumnes de 1er de la ESO fan una gimcana a Cornellà

El passat dilluns 28 de gener els alumnes de 1er de la ESO van participar en una gimcana recorrent les diferents entitats que ofereixen recursos per a joves. Entre elles: el CRAJ, l’Espai Jove Sant Ildefons, el Centre d’Informació i Recursos per a dones i  el Club Infantil Juvenil Sant Feliu Sant Ildefons. Vàrem passar una estona molt divertida jugant al billar, corrent i cantant karaoke!

 

Els alumnes de 1er de batxillerat a la primera “JAM TR” del Citilab

Els dies 17 i 18 de gener l’alumnat de 1r de batxillerat ha participat a la primera JAM de Treballs de Recerca de Cornellà. 

Amb aquesta dinàmica educativa innovadora els alumnes han començat el seu treball de recerca: acotant la seva recerca, vinculant-la a projectes locals i als objectius de desenvolupament sostenible proposats per la ONU. 

Video: I edició JAM TR de Cornellà