JARDÍ POÈTIC – DIA MUNDIAL DE LA POESIA

Per celebrar el Dia Mundial de la Poesia d’aquest any, l’alumnat de l’optativa de Creació Literària, de 1r de Batxillerat, ha tingut la iniciativa de crear un Jardí Poètic al pati del centre on les flors són poemes. Els textos s’exposen sobre uns faristols metàl·lics que restaran de forma permanent al pati per tal que tothom pugui llegir-los; els diferents poemes es podran anar actualitzant en el temps.

A l’acte d’inauguració, celebrat durant la setmana “Fem Pinya” per la inclusió i la cohesió social, hi van assistir els alumnes promotors de la idea amb la professora Àngela Buj Alfara. També ens van acompanyar els alumnes de l’Aula d’Acollida de l’Escola Ramon y Cajal.

Llegiu la notícia de l’Escola >>

Notícia al Diari de Tarragona >>

També us presentem un vídeo amb el poema “Tirallonga de monosíl·labs”, enregistrat pels nostres alumnes, com a tribut al Dia Mundial de la Poesia.

El poema “Tirallonga de monosíl·labs”, pertanyent al llibre Circumstàncies (1968), és del poeta Pere Quart, pseudònim de Joan Oliver Sellarés (Sabadell, 1899-Barcelona, 1986). Periodista, dramaturg, poeta, prosista i traductor. Fou un autor compromès amb la república i exiliat a França, Argentina i Xile. Alguns dels seus títols són:  Terra de naufragis (1956), que obtingué el premi Ossa Menor 1955, i les obres teatrals Ball robat (1956) i Primera representació, estrenades el 1958 i el 1959, i recollides, juntament amb Una drecera —premi Àngel Guimerà 1957—, en el volum Tres comèdies (1960). Rebé els premis Ausiàs Marc 1959 i la Lletra d’Or 1961 pel seu llibre de poemes Vacances pagades (1960), una de les fites del “realisme històric” català. També fou col·laborador del diari Avui (1976-85). Publicà nombroses traduccions, tant de narradors (Colette, Elsa Morante, Simone de Beauvoir) com de dramaturgs (Molière, Claudel, Beckett, Čekhov). Fou autor d’una versió modèlica del Pigmalió (1957), de Bernard Shaw. Aquestes peces es recopilaren pòstumament al volum Versions de teatre (1989). Com a traductor rebé el premi del President de la República Francesa. El 1970 li fou concedit el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes, i el 1979, el premi Ciutat de Barcelona pel conjunt de la seua obra. En homenatge a la seua obra, el 1982 la Generalitat de Catalunya li atorgà la Creu de Sant Jordi, que refusà.