Acollida d’un centre ERASMUS al centre

Entre el 7 i l’11 d’abril el nostre centre va acollir un grup de quatre alumnes i dos professors provinents de l’IIS Luigi Fantini de Vergato (Itàlia), els quals van realitzar tot un seguit d’activitats que ajudaran a assolir els objectius plantejats dins del seu projecte ERASMUS.

Ha estat el nostre primer contacte amb el centre italià i ha posat les bases per a futures col·laboracions. Un dels professors va venir pel programa de mobilitat d’observació amb l’objectiu d’aprendre del nostre centre aspectes relacionats amb el funcionament, la metodologia i l’aprenentatge de l’alumnat.

Entre les activitats realitzades, van poder gaudir d’algunes activitats culturals que els van permetre conèixer una mica més sobre les pintures rupestres, l’ermita, el castell i altres llocs emblemàtics de la població i de les Terres de l’Ebre.

Dins del centre, van poder observar-ne el funcionament, els nostres equipaments i també vam mostrar-los com treballem en algunes de les matèries, com per exemple en el treball basat en projectes, en les matèries amb metodologia AICLE, en els projectes e-Twinning, etc.

Així mateix, alumnat i professorat van poder participar activament en algunes sessions de diferents cursos i matèries de l’ESO i experimentar de primera mà com són les classes al nostre centre i com treballem per projectes (organització de les sessions, etapes de treball, treball per equips, avaluació, etc). Durant les activitats la comunicació fou en llengua estrangera de manera que l’experiència va ser molt profitosa per tothom. També van participar en algunes activitats conjuntament amb l’alumnat de batxillerat (la visita a alguns llocs importants del poble, una gimcana, un debat, jocs digitals, etc.), les quals afavoriren la interacció en llengua estrangera.

Finalment, la part més difícil per tothom, haver-nos d’acomiadar després d’una setmana molt enriquidora i que ens ajudarà en l’organització de properes mobilitats amb alumnat i professorat del nostre centre. Aquesta experiència d’acollida també afavorirà futurs intercanvis amb nous centres Erasmus i, a poc a poc, millorar les competències i l’aprenentatge de llengües estrangeres del  nostre alumnat, així com la seva internacionalització.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *