Mestra de mestres

Recordem tota la història de la Marta Mata. Posem especial èmfasi al que es va dir a l’última sessió:

• El seu pare va morir en un accident a la feina. La mare, la Marta el seu germà Josep i les seves germanes Maria i Eulàlia estaven molt tristos.
  • Quan tenia nou anys a l’escola va aprendre la cantata de Bach que l’hi va agradar tant que se’n va recordar tota la vida.
  • Va esclatar la guerra civil i tothom estava preocupat per tot el que passava i el que podia passar.
  • Quan ja anava a la universitat es va posar molt malalta, i va venir a Cal Mata de Saifores amb la seva mare, perquè l’aire pur l’ajudés a posar-se bé. Quan va estar millor va pensar que quan els infants sortissin de l’escola, ella els podria fer jugar, observar i pensar com podrien millorar Saifores.
  • L’escola que van crear la Marta i altres companys és l’associació Rosa Sensat i anaven participant a Cal Marta de Saifores.