L’OMBRA ENS SEGUEIX…

D’ençà que hem començat el curs, a poc a poc, els i les Tabalugues anem comprenent la història del Tabaluga a partir del conte il.lustrat i escoltant petits fragments de les seves aventures. També estem aprenent les seves cançons.

En un dels fragments ens explica que el Tabaluga s’apropa a la lluna i escolta amb atenció els seus consells. A partir d’aquest moment, encetem una conversa relacionada amb la lluna, el sol i les estrelles.

Les estones de conversa són molt interessants, ja que cadascú té el seu moment per exposar les seves idees i compartir-les amb la resta de companys i companyes. A més a més aprenem a respectar les diverses opinions i plegats ens enriquim dels coneixements de tots i totes.

Aquestes són les idees que han sorgit en la conversa;

• “La lluna s’amaga darrere les muntanyes quan és de dia i a la nit surt quan anem a dormir.”
  • “La lluna és transparent  de dia i no hi és.”
  • “El sol crema i fa calor.”
  • “Les estrelles floten.”
  • “La lluna és rodona i el sol també.”
  • “El sol ens fa ombra.”
  • “L’ombra ens segueix. “

Ens quedem amb aquesta última idea; l’ombra ens segueix?

Decidim sortir a fora al pati a observar en directe tot allò que ens envolta amb molta atenció i comprovar la nostra hipòtesis.

Tornem a l’aula emocionats i emocionades i continuem la conversa.  Ens adonem que hem vist el sol i la lluna a la vegada i aquesta és transparent! També  molts de nosaltres hem descobert la nostra ombra!!

Recordeu, podeu veure més fotografies compartides al drive.