PENSEM, CONVERSEM I DECIDIM SOBRE QUIN ESPAI DE JOC VOLEM PER LA NOSTRA AULA

Ja des del primer dia d’escola que els i les Tabalugues es van mostrar encuriosits del perquè a l’aula no hi havia un espai de joc com el castell o la masia.

Els hi vaig explicar que aquest curs, havíem tret tots els espais de joc de les aules perquè volíem tancar la terrasseta amb vidrieres d’alumini i allà crear un espai de joc simbòlic conjunt per les tres aules, però que quan havien de començar les obres es van detectar unes goteres que s’han d’arreglar abans de començar a fer el tancat, per tant de  moment no tenim un espai de joc simbòlic a l’aula.

I si pensem un espai que ens agradaria tenir a l’aula i entre tots i totes el construïm?

La idea els va agradar molt i vam començar a pensar quins espais de joc ens agradaria tenir. Van sorgir diversos espais com un restaurant, botiga, perruqueria, caseta dalt de l’arbre…

Després de fer el llistat d’espais que podíem fer, vam començar a llegir-los un a un i a veure si seria possible poder-los fer i com els faríem, d’aquesta manera vam començar a descartar algunes idees que vam veure que no serien fàcils de fer com per exemple una caseta dalt de l’arbre.

Després de la conversa, i per tal que les votacions fossin el màxim de justes possible, vam fer votacions secretes. Un a un van escriure en un full el nom de l’espai que voldrien fer per l’aula i després els van anar dient en veu alta i vam fer piles dels papers que eren iguals, i després de comptar-los, vam descobrir que l’espai de joc que més havien triat era LA BOTIGA.

Ja tenim el primer projecte d’aula en marxa! però… Quina botiga voldreu fer?

Per tal de decidir quina botiga vol fer cada nen i nena, i per tal d’evitar que uns diguin el que diuen els altres per amistat, per imitació o per manda de pensar, cada infant dibuixa en un full i escriu el nom de la botiga que li agradaria construir a la classe.

Un cop estan tots els dibuixos fets, cada Tabaluga explica a la resta quina botiga vol fer i anem col.locant els dibuixos que són iguals en una mateixa fila. A dalt de la fila escrivim el nom de la botiga i un cop tenim tots els dibuixos col.locats fem el recompte de fulls i escrivim els números corresponents.

Finalment la botiga que més han dibuixat és la BOTIGA DE JOGUINES.

Podeu trobar més fotografies a la unitat compartida.