VOLEM PINTAR EL PAS DE VIANANTS DE L’ESCOLA!

Avui la Joana ens ha explicat que la seva mare, passejant pel Bruc, va trobar un pas de vianants diferent al que vam fer nosaltres, davant d’una escola,i ens ensenya una fotografia.

Establim una conversa:

• Què veieu? (Joana)
  • És de colors.
  • Nosaltres també tenim una foto d’un pas de vianants de colors.
  • Per què deu ser de colors?( Joana)
  • Perquè hi ha una escola.
  • I per què deu servir? (Joana)
  • Perquè els cotxes no atropellin els nens i nenes.
  • Per avisar que hi ha una escola.
  • El pas de vianants de la nostra escola és blanc.
  • Per què no pintem el nostre pas de vianants de l’escola de colors?, diu un Patufet.
  • I com el pintarem? (Joana)
  • Amb pintura.

Per poder veure de quin pas de vianants estem parlant anem a veure les dues entrades de l’escola, per tenir ben clar quin és el que volem fer de colors.

Veiem que a l’entrada del vestíbul no hi ha cap pas, ja que hi ha un parc. El pas de vianants està a la porta de la pista. Ens el mirem detingudament, i ens adonem que no tots els rectangles són iguals. Com que no tenim gaire temps per sortir a observar-lo detingudament, tornem a la classe per acabar la conversa, i demà sortirem al carrer.

Quan tornem a la classe els hi preguntem en els Patufets si ells saben a qui haurem de demanar permís per poder-lo pintar;

• Al Toni conserge.
  • A la Marta directora.
  • Creieu que el pas de vianants és d’ells? (Joana)
  • És de la gent.
  • És dels cotxes.
  • Li podem demanar permís a la Cristina policia.
  • I com li podem preguntar? (mestres)
  • Pel mòbil.
  • Fent un correu a l’ordinador.

Doncs ja veieu que els i les Patufetes tenim un altre repte…volem pintar el pas de vianants, però primer hem de descobrir a qui li hem de demanar permís.

Podeu trobar més fotografies a la carpeta 38 del projecte.