OBSERVEM I DIBUIXEM EL PAS DE VIANANTS DE L’ESCOLA

Per poder fer el disseny de com volem pintar el pas de vianants, és molt important saber com és, quants rectangles té, si són tots iguals…per tant anem en petits grups a fora a observar-lo detingudament i el dibuixem per tenir ben clar com és i així poder fer el disseny amb més exactitud.

Per saber quants rectangles té el pas de vianants els hem comptat posicionant-nos sobre cada rectangle. Hi ha 9 rectangles, però no són iguals. Hi ha 3 rectangles més petits amb diferent llargada entre ells,  i la unió d’aquests és en diagonal.

Abans de dibuixar els hi preguntem en els Patufets i Patufetes que han de fer. Aquí teniu el recull d’algunes de les seves aportacions:

  • Mirar
  • Comptar els rectangles, diu un Patufet
  • Hi ha 9!
  • Però, tots els rectangles són iguals? (Joana)
  • No.
  • Perquè no són iguals? (Joana)
  • Li falta més llarg.
  • Aquest és petit, diu un altre Patufet.
  • Quants rectangles són diferents? (Carme)
  • Tres.
  • Però aquests rectangles més petits són iguals, són de la mateixa mida? (Joana)
  • No, aquest és “más grande”. Diu un Patufet.
  • No té ratlla recte (referint-se als rectangles petits).
  • Hi ha tres de curts. Sis de llargs.
  • És molt curt aquest costat.
  • Aquest no és igual, té una ratlla així.
  • Cada cop és més petit (els rectangles).
  • “Este esta cortado” (assenyalant els rectangles més petits).

Podeu trobar més fotografies a la carpeta 39 del projecte.