LA CRISTINA ENS ENSENYA COM ANAR PEL CARRER

La Cristina, policia, ha passat tot el matí amb nosaltres per ensenyar-nos i ajudar-nos a aprendre com anar més correctament pel carrer.

Primerament ens ha explicat a la classe amb l’ajuda de la catifa de les carreteres i dels ninos i cotxes, algunes de les coses que hem de fer pel carrer, i algunes que no hem de fer mai.

Després de l’explicació ens hem posat la jaqueta per anar a fer un circuit pel carrer per tal de veure si tot el què ens ha explicat, ens havia quedat ben clar.

Abans de marxar, ens hem posat unes ermilles de colors, perquè la Cristina volia que la gent del carrer ens veies molt bé. Ens hem posat ermilles dels colors dels semàfors: vermell, groc i verd.

Hem anat en files de parelles i la Cristina en tot moment ens anava dient com havíem d’anar. Hem creuat per molts passos de vianants, en tot moment hem anat per la vorera i sempre ben lluny de la carretera, no tocavem les coses de les botigues i intentàvem mantenir una distància de seguretat entre parella i parella per no xocar.

Pel carrer hem vist com la Cristina anava ajudant a altres persones i que a vegades s’havia d’enfadar amb altres perquè feien coses que no tocaven. La Cristina ens ha dit que a vegades la policia ha de renyar a les persones que no fan les coses prou bé perquè d’aquesta manera també les està ajudant, com a nosaltres que ens està ajudant a aprendre a anar molt bé pel carrer.

Abans de marxar cap a la prefectura, i després d’esmorzar amb nosaltres un tros de pa de pessic amb xocolata desfeta, ens ha escrit a la pissarra unes paraules, que diu que són molt importants i que no hem d’oblidar a l’hora d’anar pel carrer i per fer el nostre projecte;

  • PAS DE VIANANTS.
  • PERILL.
  • ACCIDENT.
  • DISTÀNCIA DE SEGURETAT.
  • VORERA.
  • SEMÀFOR.
  • MIRAR QUAN CREUEM: GIRAR EL CAP.

A partir de tot el que ens ha explicat la Cristina ja podrem començar a treballar en el nostre projecte d’aula ” Patim, patam, patum, els Patufets pel carrer”.

Podeu trobar més fotografies a la carpeta número 4 del projecte d’aula.