ANEM A SABADELL A FER D’EXPLORADORS I EXPLORADORES DE CARRERS

Abans d’anar a Sabadell a veure i poder explorar una gran ciutat ens preparem per fer-ho. Com que volem anar a observar detingudament com són els seus carrers i si hi ha alguna cosa diferent a Vilanova que ens pugui donar alguna idea pel nostre projecte d’aula “Patim, patam, patum, els Patufets pel carrer”, creiem que és molt necessari preparar-nos unes llibretes que ens serviran per apuntar tot allò que veiem que caldrà recordar per parlar-ne quan tornem a l’escola.

Per tal d’organitzar-nos millor a la sortida, ens dividirem en quatre grups (verds, vermells, grocs i blaus) de 4 o 5 infants i cada grup portarà un pitrall del seu color, una llibreta personalitzada i una càmera de fer fotos que la farem servir sempre que veiem alguna cosa diferent que calgui recordar.

El dia de la sortida ens equipem amb el pitrall i la llibreta i amb els ulls ben oberts observem els carrers de Sabadell ben detingudament. Podem observar que Sabadell és molt gran i que els carrers són més amplis que els nostres i que hi ha més gent i més cotxes.

Mentre anem caminant pels carrers ens trobem les següents coses diferents que ens criden l’atenció i que dibuixem en les nostres llibretes i també les fotografiem:

• Els semàfors són de color negra.
  • Trobem un pas de vianants amb llums a terra. Quan són vermelles ens hem de parar i quan són verdes podem passar.
  • Un pas de vianants de color blanc i vermell amb unes lletres molt grans al seu costat de color groc que posa ESCOLA.
  • Un semàfor petit a sota d’un de més gran.
  • Una senyal que no sabem ben bé que vol dir, que creiem que és per indicar un pas de vianants, però que haurem de demanar-li a la Cristina a veure que significa realment.

A l’endemà de la sortida ens posem en grups i fem una llista de tot allò que vam descobrir a la sortida. El fet de treballar en equip ens fa aprendre a esperar, a respectar les opinions dels altres, a valorar la feina dels altres, saber escoltar, compartir el material… mica en mica anem aprenent, però encara hi ha infants que els costa poder compartir un full i un llapis.

Un cop els tres grups han acabat la feina, l’exposen davant la resta de la classe i  ens expliquen que van descobrir a Sabadell. Quan tots els grups han explicat la seva feina arribem a la conclusió que tots i totes vam fer una bona feina d’exploradors i vam observar que a Sabadell hi ha moltes coses igual que aquí, però d’altres una mica diferents.

Pengem les tres llistes a la classe, perquè quan acabem els semàfors reprendrem alguna idea per poder continuar el projecte.

Podeu trobar més fotografies a les carpetes 27 i 28 del projecte.