BUSQUEM UN REPTE

Com que encara no tenim ben clar quin repte podem fer en aquest projecte, tornem a mirar les fotografies de l’espai Guinovart i mirem un vídeo per tal de refrescar idees i pensar que podem fer.

Establim una conversa i els infants diuen:

  • En aquesta foto es veu una rotonda amb la lletra T.
  • També hi ha una creu.
  • Es deia ERA, i tenia forma de “círculo”.
  • Té formes en el terra i coses que pengen del sostre amb un fil.
  • Penjaven, llunes, caps, troncs
  • També hi ha unes tisores, dibuixades.
  • En aquesta foto es veu el mural.
  • Era molt gran.
  • Era de les quatre estacions; Hivern, estiu, primavera i tardor.
  • I si fem una obra d’art com el Guinovart tots junts! (diu una nena emocionada).
  • Però no podem fer coses que pengen, perquè no arribaríem al sostre.
  • Hauríem de demanar unes escales al Toni.
  • Tampoc tenim fils,
  • La meva iaia Nina sí que en té.
  • També hi havia un mural molt gran, però no el podem fer perquè ja el fa el grup de la Vero, jo ho he vist.
  • Entre els cinc grups creieu que podríem crear el nostre espai d’art, com el de Guinovart? (mestra)
  • Síííííí
  • I nosaltres que podríem fer, per exposar en aquest espai? (mestra)
  • Podem fer una era.
  • I com la fem? (mestra)
  • Podem fer un cercle més petit, perquè era molt gran.
  • La podem fer de pedra.
  • I com farem els traços sobre la pedra (mestra)
  • Millor amb plastilina que és més toveta i es pot dibuixar a sobre.
  • Amb el fang també podem fer dibuixos.
  • Vosaltres sabeu que és una era?
  • Una era és un “círculo”
  • És una rotonda
  • Mireu, com que veig que no teniu molt clar que és una era, crec que haurem d’investigar-ho. (mestra)
  • Podem fer una nota i demanar ajuda a les nostres famílies.

Entre tots i totes fem una nota per poder-la portar  a casa i descobrir que és una era, ja que si volem fer-ne una haurem de saber de que estem parlant.