RECONEIXEM EL NOSTRE NOM

Ja hem iniciat el segon quadrimestre i ja som una mica més grans. El nostre creixement ens permet ser cada dia una mica més autònoms i autònomes: mengem més variat, ens vestim gairebé sols, som més hàbils,… També avancem en la lectoescriptura que, tot i que és un procés lent i laboriós en el que no tenim cap pressa, cada vegada coneixem més paraules noves i més lletres.

Un bon exemple del coneixement de les lletres es dona a les rutines del bon dia. Cada matí, cerquem el nostre nom i el col·loquem a sota del Patufet, per saber qui ha vingut a l’escola, o al menjador, si ens quedem a dinar. Els noms que es queden a sota de la col, són els que especifiquen els Patufets i Patufetes que s’han quedat a casa.

Els nostres noms van acompanyats de la nostra fotografia, per tal d’identificar-los fàcilment. Així doncs, ha arribat el moment d’anar un pas més enllà, i identificat només el nom, sense la fotografia. Però vosaltres us preguntareu, però com és això possible si el meu fill o filla no sap llegir? Us ho expliquem ja que és molt senzill. Nosaltres no llegim el nostre nom, sinó que el reconeixem com un dibuix, com  un dibuix conegut per a nosaltres. No tots ho sabem fer, és clar, però tindrem l’ajuda dels nostres companys i companyes que sempre estan disposats a ajudar-nos, ja que som un equip. Poc a poc, tots i totes, al llarg de tota l’etapa serem capaços i capaces d’identificar el nostre nom i fins i tots el de més persones!

Recordeu que podeu veure més fotografies al Drive.