EL LLIBRE DEL ROVELLÓ

Volem començar a saber una mica més sobre el nostre personatge d’aula, el Rovelló!

Així que observem el llibre de lectura del Rovelló. “Ufffff!!” diem molts de nosaltres, “Aquest llibre té molta lletra” “No el podem llegir” “Ens el llegiràs tu, Cèlia?”

Evidentment observem que és un llibre recomanat per a nens i nenes de més de 10 anys (nosaltres llegirem una adaptació que es va fer fa anys per alumnes i mestres de l’escola). No obstant això, volem saber més coses sobre el llibre del Rovelló, investiguem qui és l’autor, qui ha fet les il·lustracions i la seva és l’editorial. I així, podem acabar fent la fitxa tècnica del llibre “El Rovelló” a la nostra llibreta de projecte d’aula.

Un cop sabem identificar algunes de les dades tècniques d’un llibre també les busquem al llibre que estem llegint individualment. Ara ja sabem que cada vegada que llegim un llibre o un conte, a part de llegir el títol, també podem buscar els autors i l’editorial.

Ara ja coneixem el llibre del nostre personatge però sabem que a la classe tenim més llibres del Rovelló. Els observem i veiem que són petites històries del Rovelló, són algunes de les aventures que viu. Però abans de llegir aquests llibres volem saber una mica més sobre el Rovelló i conèixer la seva història. Així que haurem de començar a llegir…