Hàbits saludables a l’escola. Programa de consum de fruita i hortalisses a les escoles, GUST PER LA SALUT!,

La nostra escola s’ha adherit a un programa molt interessant per promoure una alimentació saludable i sostenible entre els nens i nenes. Es tracta del Programa de consum de fruita i hortalisses a les escoles, GUST PER LA SALUT!, impulsat pel Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda rural de la Generalitat de Catalunya.

Aquest programa té com a objectiu fomentar el consum de fruites, hortalisses de proximitat entre els més petits i educar-los en els valors d’una alimentació saludable i sostenible. Per aconseguir-ho, durant el curs escolar 2022/2023, l’escola participarà en diverses activitats i tallers.

La setmana vinent, iniciem les activitats amb els tallers “ON ÉS EL DINAR?” i “SALVEM EL FUTUR AMB FRUITES, HORTALISSES I LLET”, en els quals els nens i nenes aprenen el valor de les fruites, les hortalisses, i desperten la seva curiositat i capacitat sensorial a través del joc i la teatralització.

A més, a partir d’aquesta setmana, l’escola rebrà la fruita corresponent a cada dia, una peça diferent, com ara plàtans, peres, pomes, taronges i altres fruites, que es distribuiran entre els alumnes perquè puguin menjar-les durant l’esmorzar o com a snack a l’escola. També es realitzaran tallers per promoure el consum de fruita i verdura, com ara el taller “Pren fruita cada dia”, en el qual els nens i nenes identificaran les diferents fruites i verdures, i aprendran la necessitat de menjar diàriament fruita i verdura per tenir una alimentació saludable i equilibrada.

A més dels tallers sobre alimentació saludable, també es realitzaran altres activitats relacionades amb la salut dels nens i nenes, com ara una sessió de protecció solar, una revisió odontològica i un taller d’higiene dental.

La col·laboració de diferents institucions, com ara l’Ajuntament de Masquefa, el CAP de Masquefa, la Diputació de Barcelona, el Servei de Regulació de Mercats Agroalimentaris i el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, fa possible la realització d’aquest programa, que esperem que sigui un èxit i que contribueixi a fomentar hàbits alimentaris saludables entre els més petits.