Cantània.

Cantània és una activitat participativa en la que s’inscriuen escolars de cicle mitjà i superior de primària de Catalunya. Cada any s’estrena una obra encarregada especialment per a aquesta activitat. Els encàrrecs, fins a dia d’avui, s’han fet a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi.

Aquest curs 2021-22 se celebren els 33 anys de Cantània.

Més informació:
Descarrega’t el PDF Cantània aquí

La promoció “Pepa Colomer” i les seves famílies han gaudit de “Cantània Virtual” a L’Auditori. La cantata participativa amb escolars de tot Catalunya ha acabat d’arrodonir la feina feta a l’escola preparant al llarg del curs l’obra d’Òscar Peñarroya i Cèsar Aparicio “Virtual” que han interpretat magníficament a l’escenari, dirigits per Elisenda Carrasco.

Amb la Cantata “Virtual” Ens endinsem al món digital. Les noves tecnologies són per tot arreu i han vingut per quedar-s’hi. En Marcel s’ha instal•lat una aplicació d’intel•ligència artificial i està descobrint un univers que el fascina.
Avui, la tecnologia està mancada de reflexió i de pausa i les problemàtiques i riscos, sobretot de cara als menors, augmenten i evolucionen, prenent formes canviants.

La identitat, la seguretat, la comunicació i les aptituds digitals són elements imprescindibles per a la construcció d’un tipus de ciutadania digital que ha de començar a les aules, i que es fa irrenunciable si volem abastar una societat més lliure i cohesionada, més civilitzada.

L’atrezzo fet pels mateixos infants ens transporta a través de les melodies de les cançons a la dimensió binària dels ordinadors i a l’espai virtual, ens fa emocionar i ens planteja que reflexionem sobre els beneficis i riscos de l’ús de la tecnologia.
Un tancament brillant, amb una barreja d’il•lusió, sentiments i satisfacció per la feina ben feta, ha esclatat en forma d’aplaudiments.
Enhorabona cantaires!