Presentació a les XIV Jornades d’experiències d’aplicació de pedagogia sistèmica a la Universitat Autònoma de Barcelona.

La Teresa Alcantara (directora de l’escola) i en Xavi Solé (cap d’estudis) van realitzar una presentació a la Sala d’actes de l’edifici del Rectorat de la Universitat Autònoma de Barcelona (Bellaterra) davant de més de 200 assitents. La participació a la Jornada va venir de la mà de Mercè Travesset Vilaginés, Directora Connexions projectes formació sistèmica; Codirectora i docent Àrea Pedagogia Sistèmica Institut Gestalt de Barcelona; Codirectora i docent Postgrau Educació Sistèmica Multidimensional a la UAB; Mestra i psicòloga que convidà a l’Escola Font del Roure a la jornada i a la que agraïm profundament l’oportunitat de mostrar un treball fet des del cor i amb entusiasme.

La Teresa va presentar el Projecte global de l’escola, enllaçant els tres eixos: famílies, alumnes i mestres. Mostrant el PdD on parlà de responsabilitat, esperit crític i democràtic, tolerància, metodologia activa, futur, reconeixemnt, transparència, convivència, honestedat i posant la mirada al futur (canvis, vincles i història), teixint històries i texint moments. L’escola situa les famílies com la part del sitema que ocupa el primer lloc i ofereix dinàmiques per consolidar el sentiment de pertinença, la força i el vincle del sistema.

Després de situar els diferents projectes de centre: Km.12, Oníria, A+a+ +3 (Pla d’acció tutorial de centre) i la FIC, en Xavi presenta l’experiència d’educació artística sistèmica compartint diferents propostes d’aplicació a l’aula on hi dona lloc al repte, l’experimentació i la ciència com a font i mitjà de construcció d’aprenentatges i coneixement, per endinsarnos en un procès creatiu i artístic que aculli un treball personal que avança cap a la introspecció i l’autoconeixement.

Us deixem un petita crònica de l’acte i un recull d’imatges, facilitades pel Xavi Garriga.

“Fantàstica XIV Trobada de Presentació d’Experiències d’Aplicació de l’Educació Sistèmica Multidimensional XIV Trobada, dijous 11 de febrer de 2016 a la Sala d’Actes del Rectorat (a l’edifici del Rectorat de la UAB a Bellaterra. En aquesta ocasió, es va oferir pinzellades d´un nou paradigma de pensament: El Paradigma del cor. Mostrarem tres experiències de com algunes escoles estan optant per canviar els seus projectes educatius inspirats en la pedagogia sistèmica i en altres mirades que completen aquesta tendència per Humanitzar l´Educació. Començarem amb la presentació de la trobada, a càrrec de la directora de l’ICE de la UAB, Carme Ruiz Bueno , i de Merce Traveset Vilagines de Connexions-projectes de formació sistémica.

Començaren amb Fem l’escola de la gent: Escola Joan Miró (Miami-Platja, a càrrec d’Eva Tarragó Revés: directora i mestra d’Educació Especial; Verònica Rossell Marín: secretària de l’escola i mestra de música i educació Primària; Marta Reolid: tutora de 6è de primària, mestra de música i d’educació infantil; Leticia Demiau: coordinadora de Cicle Superior i tutora de 6è de primària; Matilde Soto Gómez: mestra d’anglès.

Continuaren amb l’esplèndida i curiosa experiència “Harmonies de colors, com sono i vibro en el món. Una escola de dansa”. Escola Font del Roure de Masquefa, a càrrec de Teresa Alcántara Sabatés, directora de l’escola i mestra de primària i de música i Xavier Solé, cap d´estudis i mestre de música. Aquí veureu part del que va presentar. http://blocs.xtec.cat/harmonies/

I tancaren “Viure des del Paradigma del cor” que significa escoltar i connectar amb el que el teu cor et diu, posant la ment al seu servei. A càrrec de Silvia Gelices i Xavier Caparrós Silvia Gelices, coautors del llibre del mateix nom que signaren un cop acabat l’acte.

Moltes gracies a tots,
Va ser realment un plaer!”