Sara Roy al menjador de Les Aigües reconeixent els aliments sans i de proximitat

Ens fa especial il·lusió que el menjador de l’Escola Les Aigües hagi estat seleccionat per promocionar la cuina de proximitat i qualitat per part del projecte Bo, Sa, D’aquí de Mengem bo, fem música, fem escola, una entitat que promociona l’alimentació saludable i els productes de proximitat als menjadors escolars i que promociona també que els principals actius de la música catalana vagin a les escoles.

Els tres paràmetres que han tingut en compte per a la selecció són:

• El proveïdor de la cuina desenvolupa plats amb ingredients de proximitat.
  • La gran majoria de productes provenen del territori, aquests inclouen les següents famílies: fruita i verdura, peix, carn, làctics, alimentació seca i articles de neteja
  • La proposta de plats segueix els paràmetres de la cuina tradicional catalana.

Això suposa un reconeixement als criteris que des de fa anys fixa la comissió de menjador del Consell Escolar i que Tresmes Ecoactiva aplica segons el conveni de menjador.

Aquest reconeixement ens va suposar una visita a l’escola de la  Sara Roy (exmembre de Macedònia i de Noah) que està de gira del seu treball en solitari (A)MAR. Ens va visitar a l’hora de dinar, ens va fer el lliurament del certificat Bo, Sa i D’aquí,  va tastar el nostre menú elaborat amb productes frescos de proximitat i vam poder gaudir un concert interactiu combinant les seves cançons amb les preguntes que els infants li anaven fent.

Vam poder gaudir d’un concert en directe al pati de l’escola amb les interpretacions, entre d’altres, de Som, Tot és més fàcil i Una cançó d’amor. Tothom es va endur un gran record i la Sara ens va deixar la seva signatura amb una dedicatòria al mural de benvinguda que li vam fer. Des de Les Aigües la vam sorprendre animant el concert amb unes guitarres elaborades pels infants i la vam obsequiar amb un globus groc amb el seu nom. L’experiència la vam viure a la flamant àgora que hem estrenat aquest juny a sota de l’arbre gran del pati.

Des del mes d’octubre el projecte ha comptat amb més de cinquanta activitats en diferents escoles del país amb artistes com Miki Núñez, Suu, Catarres, Xiula i El pot petit, entre d’altres. L’activitat amb Sara Roy a Les Aigües d’aquest juny va tancar el cicle el curs 21-22.

D’aquest esdeveniment es crearan diferents càpsules de comunicació per fomentar l’alimentació saludable. S’editarà un vídeo que inclourà la visita de Sara Roy a l’escola. L’Escola Les Aigües en tindrà els drets de difusió i els compartirem al nostre espai web quan estigui disponible