LA FEMINITZACIÓ DE LA POBRESA

L’alumnat de 4t d’ESO ha tingut el plaer de gaudir de la xerrada, La feminització de la pobresa, organitzada per la professora Ángeles Pons, membre del Consell Escolar per a la Coeducació. La conferència ha estat a càrrec de la Sra. MariaRecasens i recolzada per la Sra. MaribelBartolomé, totes dues voluntàries de l’ONG Mans Unides.
Les dades referents a la dona al món són dramàtiques:
          Les 2/3 parts d’analfabets del món (quasi 1000 milions) són dones.
          Hi ha una manca d’accés a l’educació i a l’atenció sanitària
          Abús sexual i embaràs de dones i nenes.
          Violència infantil.
          Més de 10 milions de nenes són obligades a casar-se a una edat primerenca en els països en vies de desenvolupament.
          Discriminació en les relacions laborals.

Per altra banda, ha parlat del bengalí Muhammad Yunus, creador dels microcrèdits i guardonat amb el Premio Príncipe de Asturias de la Concordia (1998) i del Premi Nobel de la Pau2006. Aquests microcrèdits han beneficiat majoritàriament a les dones i als seus fills.
També hem pogut veure clipmetratges realitzats per l’alumnat per al Concurs de l’any passat organitzat per Mans Unides. La Maria Recasens ha encoratjat els alumnes a presentar els seus clipmetratges per a la edició d’aquest any. Es pot trobar tota la informació a www.clipmetrajesmanosunidas.org.
Al final de la xerrada, la Maria Recasens ha fet reflexionar l’alumnat i els ha demanat que li digueren com s’aconseguiria acomplir els objectius proposats i ells han contestat correctament que amb l’educació.
Per finalitzar, felicitem a l’alumnat per la seva atenció i implicació en aquesta activitat que ens ha permès conèixer la difícil situació de la dona en diferents cultures i països. Per altra banda, agraïm a la Sra. Maria Recasens i a la Sra. Maribel Bartolomé la seva instructiva xerrada i per aconseguir arribar a l’alumnat el gran missatge:

L’objectiu principal és promoure la igualtat entre homes i dones.
La millor manera d’aconseguir-ho és a través de l’Educació.