Un grup d’alumnes de primer cicle de l’institut participa al concurs matemàtic “Problemes a l’esprint” i aconsegueix resoldre tots els reptes plantejats

El 20 de febrer  de 2019, un grup d’alumnes de l’Institut Josep Vallverdú format per Clàudia Fandos, Marina Planella, Marc Sans i Martina Vila, de 1r d’ESO; i Pau Arbòs, Oriol Armengol, Pau Berent, Àlex Cardill i Aitor Madueño, de 2n d’ESO, va participar al concurs matemàtic ”Problemes a l’esprint” en la seva edició de 2018-2019, una activitat col·laborativa de resolució de problemes en línia organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques.

L’equip es va dividir primer en dos subgrups internivells. Els problemes s’han de fer en un determinat ordre i  estan encadenats, això vol dir que el resultat d’un problema pot ser usat com a dada per a resoldre’n un de posterior.  Els dos subgrups van començar després del pati a treballar al departament de matemàtiques. Un subgrupresoldre els quatre reptes de “la branca de l’olivera” mentre l’altre feia el mateix amb els problemes de “la branca de la pau”. Donat que l’activitat és col·laborativa, en tot moment podien barrejar-se i ajudar-se. Després d’enviar correctament les respostes dels problemes de les dues branques, tot el grup va treballar per a resoldre els dos reptes finals.

Finalment, els nois i noies van aconseguir solucionar els deu problemes correctament en el primer intent, i llavors van resoldre uns reptes de propina, moment que podeu veure en la fotografia que il·lustra aquest article. Un fet que els fa mereixedors d’una sincera felicitació!