El nostre institut ha començat aquest curs 21-22 a participar en el programa “Generació Plurilingüe (GEP): aprendre llengües estrangeres a través de les matèries”.
Aquest programa promou augmentar la competència comunicativa de l’alumnat en les llengües estrangeres curriculars incrementant el grau d’exposició a aquestes llengües. El nostre objectiu en implementar el programa és millorar la competència en llengua anglesa del nostre alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic, i en l’adquisició d’estratègies per a un aprenentatge autònom.
El nostre projecte educatiu de centre té com a un dels propòsits promoure una educació plurilingüe i intercultural, que reforci el desenvolupament del repertori lingüístic de l’alumnat i que contribueixi a la seva capacitació per interactuar amb un entorn global.
El projecte té una duració de tres anys i aquest curs 21-22 tres docents participen de la formació GEP 1.
Durant aquest primer any el centre està realitzant diferents accions:
- Ha organitzat un grup impulsor per tal de planificar, fer el seguiment i avaluar el projecte.
- Participar en la formació corresponent.
- Preparar i implementar 9 sessions de l’assignatura de física i química en un grup de 4t d’ESO utilitzant aquesta metodologia. D’aquesta manera implementem a l’aula els coneixements obtinguts durant la formació.
- Començar a dissenyar un pla d’acció que tindrà en compte objectius, anàlisi de la realitat, professorat implicat, recursos, planificació temporal, estratègies i mecanismes per fer el seguiment i l’avaluació.
- Els grups de 2n d’ESO ja han començat el curs fent l’escalfament en anglès, gràcies al fet que el professor ja tenia la formació prèvia.
Grup impulsor GEP
Maria Majós (coordinadora)
David Dominguez
Noemi Jumbert
……………………………………………………………
Daniel Negrillo
Gemma Inglés
Maragda Peguero
Teresa Capdevila
Maite Granell
Cristina Xifré
Laura Huguet
Anna Terrats
Meritxell Masip