Els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut Josep Vallverdú es converteixen en arqueòlegs experimentals

En el marc de l’assignatura de Ciències Socials, els alumnes de 1r ESO de l’Institut Josep Vallverdú, coordinats per la professora Gemma Ulier, s’han convertit en arqueòlegs experimentals per uns dies. Així, doncs, han après a fabricar eines pròpies del Neolític tot utilitzant els materials que han trobat en el seu entorn com ara pedra, fusta i cordes per fer destrals o ceràmica decorada amb petxines, recreant d’aquest manera els instruments utilitzats pels nostres precedecessors que van viure durant l’Edat de pedra.

L’alumna Berta Fandós ha realizat una rèplica de la pintura rupestre de la Roca dels Moros del Cogul fabricant pigments amb els materials que empraven els pintors durant la Prehistòria i en Jofre Serrano, amb l´ajut del seu padrí, ha elaborat una destral.

L’alumnat s’ha divertit molt experimentant la fabricació d’eines i ceràmica tal i com ho feien els homes i dones durant la Prehistòria i, alhora, ha realitzat una activitat molt instructiva en la què han participat nombrosos alumnes juntament amb els seus familiars.

Si voleu veure les creacions d’aquests petits arqueòlegs, no dubteu a visitar la següent galeria d’imatges. Ja veureu com n’hi ha per felicitar-los per la feina feta. Enhorabona!