Un grup d’alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Josep Vallverdú visita Dublín, la capital d’Irlanda

El 2 d’abril de 2024, tot just passat el dia de la Mona, un grup de 53 alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Josep Vallverdú i 4 professores del departament de llengües estrangeres vam embarcar destí a Dublín, Irlanda, per endinsar-nos en una aventura de cinc dies.

El viatge cultural va consistir a visitar els llocs més emblemàtics de la ciutat, tal com la universitat més antiga d’Irlanda, el Trinity College; la història negra de la rèplica del vaixell Jeanie Johnston, en el qual van emigrar milers d’irlandesos en busca d’una vida millor i escapant del període de fam; St. Stephen’s Green Park, on vam dur a terme una gimcana; i finalment, Howth, un poble pesquer de 8.000 habitants on vam degustar el seu famós fish and chips i vam veure les foques del port.

A més, ens vam endinsar en la cultura i folklore irlandesos. Així doncs, vam practicar tres esports locals, hurling, futbol gaèlic i handbol gaèlic, que van estar prohibits durant l’ocupació anglesa d’Irlanda. Vam gaudir també d’un taller de danses tradicionals irlandeses, on vam escoltar música en directe i unes ballarines ens van ensenyar els passos del Ceili. Finalment, vàrem passejar pels carrers comercials de Grafton Street i Jervis Street on vam fer shopping i comprar souvenirs.

Ens vam allotjar a l’hostal Abbey Court, situat just davant del riu Liffey, que travessa la ciutat. L’hostal disposava d’una zona de jocs amb billar, tennis taula, sala de cinema i hamaques. L’esmorzar era tipus buffet i per sopar anàvem en pubs tradicionals. Vam tastar l’Irish stew, un estofat de vedella local cuinat amb pastanaga i patata.

En general, vam gaudir molt d’aquest viatge. Els alumnes van tenir molt bon comportament i no hi va haver cap incident a destacar, excepte el vol de tornada, que va sortir amb quatre hores de retard per culpa d’una tempesta. Dublín, repetirem!

Per reviure les moltes aventures d’aquest viatge per Irlanda, podeu visitar la següent galeria fotogràfica.