Trobada dels participants d’Erasmus + a Alemanya

3b96ec5a-1acd-472d-824c-40d770fec84cDel dia 5 a l’11 d’abril els professors i alumnes dels cincs països participants en el SICTEC (Sprinkle ICT accross the European Curricula) (Alemanya, Itàlia, Dinamarca, Finlàndia i Catalunya) es van trobar a Baviera, per treballar i divertir-se aprenent coses sobre l’aigua tot parlant en anglès.

Del nostre centre va participar-hi l’alumnat que cursen l’optativa d’Erasmus a 4t d’ESO, acompanyats pels professors Francesc Solans i Mª Carme Calderó.

El primer dia, els 8 alumnes de l’institut van conèixer els finlandesos només arribar a Frankfurt i, de camí cap a l’alberg de Würzburg, van estar conversant una hora: cada 5′ canviaven de parella per presentar-se, saber-ne l’edat, coses dels seus gustos, família… Ja a l’aberg, el grup inicial de 18 persones s’amplià a 48 amb els altres membres participants (39 alumnes i 9 professors en total).

El segon dia al matí, l’alumnat havia de recollir informació gràfica per la vila de Würzburg. Distribuïts en grups de 5 persones (una per cada nacionalitat) havien de trobar, amb un mapa com ajut o els mòbils, els diferents indrets indicats prèviament i fer-ne fotografies. Un cop acabada l’activitat, un vaixell dugué a través del riu Main el grup internacional a Veitshöchheim des d’on, després de dinar als jardins del castell dels prínceps-bisbes, es retornà en autobús. A la tarda, el grup es va deixar embadalir per les magnífiques sales restaurades del palau Würzburger Residenz.

L’endemà, el centre educatiu d’ensenyament primari i secundari d’Estenfeld féu una agradable rebuda als participants, 10 dels quals, entre professors i alumnes, pertanyien a aquest centre. En les seves instal·lacions i amb el seu maquinari, els grupets d’estudiants prepararen la presentació dels materials compilats per ells mateixos el matí anterior. La tarda es va dedicar a fer, sempre en anglès, l’exposició  dels treballs elaborats.

El divendres al matí van visitar una empresa en què es fa una beguda no alcohòlica, ecològica, fermentada amb una bactèria específica i carbonatada: BIONADE. A la tarda tocava spa i en sortir-ne, viatge cap a les muntanyes del parc natural del Rhön, a un alberg de Bauersberg.

Dissabte es feren per torns tres tallers diferents. Dos eren al matí i un després de dinar. Es tractaven d’un taller sobre l’ús i l’abús de l’aigua al món; unes activitats de laboratori per conèixer la concentració d’oxigen i de CO2 a l’aigua en funció de la temperatura o per analitzar-ne el seu PH i el tercer consistia en “pescar” insectes al rierol proper a l’alberg i, després, analitzar-ne el color, la mesura i les característiques diverses. Després del sopar, es resumiren en grups totes les pràctiques efectuades  durant el dia.

El diumenge va donar bo caminar per la muntanya -després d’esmorzar- tot seguint el curs del riu. A la tarda, recomençaren les activitats: es repetí la pesca d’insectes al riu i la seva descripció a partir de la visualització al microscopi. D’altra banda també es repetiren les activitats al laboratoris. Després del sopar, els que no ho havien fet, enllestiren els resums de tot allò realitzat. Un cop acabada la feina, tothom al carrer per coure a la foguera el pa del comiat.

Dilluns tots els nois i noies reprengueren el camí de retorn als seus respectius països acompanyats del seu professorat.

Una experiència per a tots ells inoblidable.

Galeria d’imatges