Segona mobilitat de professorat Erasmus dins el consorci CETE+

La setmana passada, entre els dies 4 i 9 de juliol, va tenir lloc la segona mobilitat dins l’Erasmus+ que estem duent a terme dins el microconsorci #EMAILC del Consorci #CETE.  Aquesta mobilitat tenia com a objectiu la formació del professorat en metodologia AICLE (CLIL) i de Treball per Projectes (PBL), les quals es poden treballar de manera conjunta. Una professora de llengua estrangera del nostre centre, juntament amb altres professores del mateix microconsorci, van viatjar a Budapest per tal de fer el curs “CLIL and PBL to Improve Student Engagement” a càrrec de la professora Judit Fehér.

En aquest curs, es van mostrar estratègies i tipologies d’activitats per treballar amb la metodologia AICLE que també poden ser utilitzades per motivar els alumnes a l’aula. La metodologia AICLE consisteix en treballar una matèria de contingut en llengua anglesa a través d’activitats en què l’alumne ha de participar activament i en les quals fa servir la llengua anglesa ja sigui per entendre algun contingut com per expressar-se. A més a més, a partir de les explicacions sobre la metodologia PBL, es va planificar un projecte transversal entre les diferents escoles que ajudaria a resoldre un problema comú i que es podria fer extensiu a altres centres mitjançant un projecte e-Twinning. El següent pas serà posar-lo a la pràctica.

També es van treballar activitats per tal de donar bastides als aprenents, de manera que el contingut i la llengua a treballar en les sessions on s’utilitza l’AICLE sigui més assequible per als alumnes i permeti que aquests avancin al seu ritme. La formació va ser molt pràctica i enriquidora. Esperem poder posar a la pràctica moltes de les activitats que s’hi van explicar.

Durant la mobilitat també es va poder visitar la ciutat, en alguns casos de la mà d’una guia contractada per la mateixa acadèmia, la qual va explicar als professors que hi feien cursos Erasmus moltes coses interessants sobre la ciutat i els seus voltants. També va donar a conèixer alguns fets històrics que encara ara perduren en la memòria dels hongaresos i que són presents per tota la ciutat. Aquestes visites guiades estaven estretament lligades amb algunes de les activitats proposades dins la formació, cosa que va permetre entendre millor les activitats i trobar idees per a crear-ne de noves.

A més de les tres professores catalanes del microconsorci #EMAILC, a l’acadèmia hi havia professors provinents de Portugal, de Malta i de la Comunitat Valenciana, cosa que va permetre intercanviar experiències i contactes de cara a futurs projectes internacionals.

A partir dels coneixements adquirits al llarg del curs i la transferència que la professora farà al claustre, juntament amb el que es va poder observar en la mobilitat de job shadowing que vam fer a Itàlia fa uns mesos, es programaran accions per tal de millorar la metodologia AICLE i de projectes al centre, que era un dels objectius que ens vam proposar a l’hora d’entrar en el món dels Erasmus i que volem acomplir.

Us mantindrem informats de tot el que anem fent i de les noves mobilitats previstes de cara al curs vinent.