REPRESENTACIÓ DE “LA CATIFA DE LA VALL” A L’ESCOLA RAMON Y CAJAL

Final de l’obra amb els xiquets de l’escola que ens van fer de públic.
La setmana passada els Lletraferits vam tenir l’oportunitat de representar la nostra creació teatral anomenada “La catifa de la vall” a l’escola del poble

En l’assignatura de creació literària vam dur a terme una activitat fora del centre, a la plaça dels Països Catalans, on ens hi vam estirar-nos gitats a l’herba i ens vam posar unes ulleres que ens tapaven la vista per treballar plenament el sentit auditiu. A més, ens vam col·locar estirats a l’herba per empatitzar per complet amb l’obra que la professora ens estava llegint un fragment anomenat “L’herba” de l’obra de Josep Carner Les bonhomies i altres proses. Durant l’estona que va durar l’activitat vam sentir una calma i una tranquil·litat immenses, acompanyades pel so dels ocells, que ens va permetre enfocar-nos completament en la història i com avançava.

Una vegada acabada la lectura en veu alta d’aquest fragment teníem assignada una altra activitat que consistia en la producció d’una obra que tingués com a personatge principal l’herba. Mentre estàvem plantejant com seria la nostra producció se’ns va ocórrer fer-ho conjuntament. Després d’una llarga pluja d’idees, entre tots vam decidir que podríem crear una producció teatral de manera que es pogués executar una obra de teatre posteriorment en conjunt. En primer lloc, vam decidir el públic al qual es dirigiria l’obra, per la qual cosa ens vam posar tots d’acord a fer-la per un públic infantil, ja que prèviament a classe havíem treballat la lectura en veu alta de contes infantils. Després vam decidir el tema principal de la història, i vam optar per contar la història de l’herba des del seu naixement fins a la seua mort. Per últim, vam parlar dels diferents elements que hi apareixen en el viatge de l’herba per a consolidar els personatges de l’obra.

En acabat, vam dedicar diverses classes a la preparació de l’obra, que vam aprofitar per enllestir el guió, el qual vam decidir que fos amb rima ja que, com estava enfocat a un públic infantil, és molt comú l’ús de la rima perquè capti la seva atenció. També les vam dedicar a l’assaig de l’obra i a la preparació de la vestimenta i altres elements decoratius per a la representació.

Uns dies més tard, la professora ens va informar que tindríem l’oportunitat de representar aquesta obra, que havíem estat preparant, als alumnes d’acollida de 2n a 6è de l’escola Ramón y Cajal. La idea de poder compartir la nostra producció amb aquests xiquets ens va encantar i vam dedicar una tarda per a assajar conjuntament l’obra i millorar les decoracions que empraríem.

En un principi, estàvem plens de nervis i preocupacions a l’hora de la representació, però el resultat final ens va sorprendre a tots. No teníem molt clar si els agradaria la nostra obra, ja que era la primera producció teatral que havíem produït i no teníem molta experiència en el món del teatre, però els xiquets van mostrar molt d’interès durant tota l’obra i a l’hora de realitzar una fotografia en conjunt se’ls veia molt entusiasmats.

En definitiva, va ser una experiència única i realment increïble, ja que tota la dedicació que va tenir l’organització de l’obra va valdre la pena amb la reacció dels xiquets i la seua atenció durant tota l’obra. Va ser una manera molt entretinguda de treballar conjuntament una producció i conèixer tots els elements que es necessiten durant la representació d’una obra, tant la vestimenta i la decoració com l’assaig i la memorització.

Ariadna Alegria Estellé
1r de Batxillerat