TOTS I TOTES ALS CERCLES

Aquesta setmana a psicomotricitat hem conegut un nou joc reglat!

Aquest joc té unes regles molt senzilles:

• La mestra toca el tambor i hem de caminar o córrer pel gimnàs al ritme d’aquest instrument.
  • Quan el tambor s’atura, hem de buscar un cercle dels que estan repartits per terra i saltar-hi a dins.
  • El tambor inicia de nou el seu ritme i tornem a marxar pel gimnàs a la espera de que s’aturi un altre cop.

Quan hem comprovat que dominàvem la dinàmica, s’ha anat complicant una mica ja que, quan s’aturava el tambor, la Toni ens deia un número i ens havíem d’agrupar dins dels cercles en base a aquest número.

És un joc que, encara que té poques regles, ens ha divertit molt i hem volgut repetir-lo diverses vegades. El tambor ens ajuda a entrenar-nos en l’escolta activa, ja que hem de seguir el seu ritme, que va accelerant o desaccelerant de forma inesperada, i a ser conscients de l’espai i el nostre propi moviment. També treballem l’atenció, ja que hem d’escoltar les directrius de la mestra quan deixa de tocar. La relació amb l’entorn i amb els altres millora a través de l’observació del problema (quants som a dins del cercle) i de la solució (parlo i negocio amb la resta de companys i companyes per compartir o canviar de cercle per arribar al número demanat).

Aquesta setmana estàvem tant entretinguts i entretingudes jugant, que no hem fet cap fotografia però segur que la setmana vinent en fent un munt!