ANEM A COMPRAR VERNÍS A LA FERRETERIA

Una vegada ja tenim les fustes que vam anar a comprar a la fusteria “Super Kit”, ens preguntem; com podem enganxar la paret de fusta al banc de fuster?

Aquestes són les idees de les i els pinotxos que sorgeixen en la conversa;

– podem enganxar la paret amb celo.

– la podem enganxar amb cola.

– podem posar silicona calenta a la fusta.

– li hem de demanar ajuda al Toni.

– si enganxem la fusta amb celo pot caure a terra.

– necessitem claus grans.

– a la nostra fusteria no tenim claus.

Seguim la conversa i ens preguntem;

Qui ens pot ajudar?

Ràpidament pensem en demanar ajuda al Toni, el conserge de l’escola.

Una tarda d’aquesta setmana, el Toni ens fa una visita a l’aula. Li expliquem que necessitem ajuda, ja que no sabem com enganxar la paret de fusta al banc de fuster. Molt atents i atentes escoltem els consells que ens diu el Toni.

D’entrada hem d’envernissar la fusta amb vernís transparent per conservar el seu bon estat. En aquest moment, un pinotxo ens explica;

– també perquè a les fustes entren “bitxitus” i es poden trencar!

Seguim i el Toni ens aclareix el nostre dubte. Ens diu que podem clavar la paret de fusta amb claus  i hem de fer uns forats amb el trepant. Com podeu veure… se’ns gira feina!

Així doncs, li tornem a demanar diners a la Lídia i li expliquem el motiu pel qual els necessitem. La Lídia ens dóna un bitllet de 20 euros!

Quan arribem a la classe fem càlcul amb els policubs, ja que no tenim vint monedes d’un euro, d’aquesta manera, abans d’anar a comprar el vernís, sabem la quantitat d’euros que tenim en un sol bitllet.

Engrescats i engrescades anem a comprar el vernís a la ferreteria que tenim davant l’escola i quan tornem a l’aula, per parelles envernissem la paret de fusta i el cartell amb rodets d’escuma.

Teniu més fotografies a la unitat compartida del drive.