QUANT SÓN 10 METRES?

El Leo Ruiz ens va dir que les parets de lava podien arribar a ser de 10 metres.  Ara, tot i que tenim clar que la lava no pot arribar a l’escola, ens agradaria saber quant són 10 metres de lava, i si podrien arribar a destruir l’escola.

Els hi preguntem en els infants quant són 10 metres i ens responen el següent:

• És molt.
  • És moltíssim (obre els braços al màxim).
  • L’escola és més gran de 10 metres.
  • Noooo, és més petita.
  • Podem fer una rampa per arribr al sostre i veure si fa 10 metres.
  • A casa em mesuren amb una cinta, i em posen un llibre al cap.

Els hi donem cintes mètriques per observar que veuen:

• Hi ha números.
  • Hi ha ratlletes.
  • Hi ha ratlles curtes i llargues.
  • És molt llarga.
  • Ens podem mesurar!
  • Arriba fins el 100.

Seguidament els deixem que experimentin amb la cinta mètrica a veure que poden fer amb ella.

Els i les Pinotos comencen a mesurar els mobles, parets, joguines…

Un cop hem experimentat amb les cintes mètriques, pensem com podem fer per descobrir quant són els 10 metres. Després de pensar-ho bé, un Pinotxo diu que podríem juntar les cintes per poder fer els 10 metres.

Durant una sessió anem a la pista i provem d’unir les cintes per aconseguir els 10 metres, però ens fa tant vent que ens resulta impossible. A l’endemà anem al passadís del menjador i allà ens és més fàcil juntar les cintes.

A mesura que anem col.locant una cinta (que equival a 1metre), escrivim en el costat el número corresponent. Quan arribem al número 10, els i les Pinotxos veuen que és molt llarg, però que nosaltres no volem mesurar el terra, que nosaltres volem saber quant són 10 metres d’alt.

• Podem posar una escala per arribar al sostre! diu un Pinotxo, i així ho fem, però quan deixem anar la nostra cinta mètrica veiem que cau tota a terra, ja que la paret de dins de l’escola no fa 10 metres, és molt més petita.

Sortim a la pista per tal d’observar ben detingudament l’edifici de l’escola, i veiem que hi ha una paret molt més alta. Potser aquesta farà 10 metres?

Li demanem en el Toni i en el Pere (ajudant del Toni) si poden anar a la teulada de l’escola i tirar la nostra cinta mètrica, per tal d’averiguar si fa 10 metres.

El Pere és l’encaregat de tirar la nostra cinta mètrica, i quan la deixa anar, aquesta arriba fins la cuineta de fusta, no arriba a terra!

La paret és més gran que la nostra cinta!!! diuen uns Pinotxos.

Per acabar d’averiguar quant medeix la paret més alta de l’escola fem servir una cinta mètrica i descobrim que fa 10 metres i 77 centímetres.

Podeu trobar més fotografies al DRIVE.