Llegim El Rovelló I

Els Rovellons hem començat a parlar del personatge que dona nom a la classe, no en sabem gaire però d’imaginació en tenim molta i hem compartit com pensem que és. Després, amb les lletres de fusta ens hem atrevit a escriure aquests adjectius, haurem encertat i el Rovelló serà JUGANE, DIBERTIT i TRAPELLA?

Decidim reunir-nos i començar a llegir el primer capítol per esbrinar una mica més. Com aquest llibre és una novel·la amb paraules una mica complicades i nosaltres comencem a llegir ara, la Cristina ens llegeix una adaptació feta per ex alumnes que ens serà un xic més fàcil comprendre.

Després del primer capítol ens hem quedat una mica preocupats; el Rovelló (que encara no té nom al conte) s’ha perdut pel bosc i és molt petit, és un cadell! Ens hem posat a la pell del gosset i ens hem imaginat com ens sentiríem, tindríem por i estaríem molt tristos. Llavors hem plasmat en un dibuix com ens imaginem aquest bosc i com estaria en Rovelló.

Al dia següent hem escoltat el segon capítol, estàvem desitjant saber què passaria! Però… no, al segon capítol no surt el Rovelló! En aquest segon trosset de la història hem descobert nous personatges, viuen en un mas al bosc, tenen un hort i molts animals. Els noms d’aquests personatges ens han sorprès molt, són una mica “raros”… Llisot, Tia Nyera i Oncle Pauet, Arròs, Sanda i Mullat! Oi que són estranys? A més a més ens hem adonat que no hi ha il·lustracions, com deuen ser? Hem fet grups i la Cristina ens ha donat pistes de com són, després nosaltres els hem dibuixat i els hem representat amb plastilina. Ara tenim un raconet a la classe amb les nostres creacions, tenim el bosc amb el Rovelló perdut i el mas amb tots els nous personatges!

I un nou dubte ens sorgeix… Arribarà el Rovelló al mas o algú anirà al bosc i el trobarà?

Haurem d’esperar al tercer capítol!