VISITA DELS EXPERTS

Finalment ha arribat el dia tan esperat, la trobada al Parc Fluvial amb els experts en biologia que ens resoldran els nostres dubtes sobre els hotels d’insectes.

Durant la setmana hem estat dissenyant diferents prototips d’hotels d’insectes i ens han sorgit moltes preguntes, que hem anat recollint per traspassar aquest divendres als experts:

• La Mercè Cartañà, llicenciada en Ciències biològiques amb l’especialitat de botànica, professora de biologia a l’Institut Montbui i il·lustradora de llibres científics.
  • El Marcel Mateu, biòleg i professor de ciències també de l’Institut Montbui.
  • I el Ferran, estudiant de l’Institut Montbui que ha construït un hotel d’insectes durant el projecte Hort del seu centre d’estudis.

En un principi havíem de passar tot el dia al bosc, però el dia ha despertat fred i nuvolat, així que hem esperat a l’escola a que el dia aixequés i sortís el sol. Ha estat un dia diferent, ja que hem esmorzat tots junts a terra, com si estiguéssim de pícnic, i hem jugat una bona estona. Quan el dia ha millorat, ens hem dirigit al Parc Fluvial. De camí vèiem per tot arreu material que ens aniria bé per la construcció del nostre hotel, ja que la nostra mirada és d’autèntics científics i científiques i, quan hem arribat al parc, hem seguit cercant canyes, pedres i pals.

Al cap d’una estona han arribat els experts i venien amb una sorpresa: un hotel d’insectes construït per ells. La Mercè i el Marcel ens han explicat tota mena d’informació sobre els insectes, aràcnids, larves,… i han respòs a les preguntes que teníem preparades. El Ferran s’ha encarregat d’explicar-nos la construcció, el disseny i el material que van necessitar per a la construcció.

Ens haguéssim estat tota la tarda escoltant-los però havíem de tornar a l’escola i se’ns feia tard, així que ens hem acomiadat. Com a regal, els experts ens han dit que ens podíem quedar uns dies amb el seu hotel i, d’aquesta forma, continuar investigant.

Ha estat una gran aventura i, si mireu amb nosaltres totes les fotografies del Drive, us explicarem molts més detalls.