A LES BECEROLES D’UN NOU PROJECTE!

Fa dies que ens divertim coneixent els contes que cada aula de l’escola ha elaborat en motiu de la diada de Sant Jordi. Ens agrada conèixer noves formes de narrar històries i així descobrim com la creativitat és important per fer bons contes. De la mateixa manera, hem anat explicant diverses versions de la llegenda de Sant Jordi, ja sigui a partir dels contes que tenim a casa i hem portat, com observant creacions sorprenents que han fet d’altres escoles.

Coneixent una versió feta amb els personatges de plastilina, ha sorgit la proposta que ha engegat motors: –I si nosaltres també fem la nostra llegenda de Sant Jordi amb personatges de plastilina?-, ens ha deixat anar la Yassmin. Llavors comencem un llistat amb els personatges que creiem han de sortir: –La fornera-, ens diu l’Àlex ben convençut, –al meu conte hi surt però no sé què és!-. L’Aran explica que és la persona que fa el pa i que també hi poden haver forners homes. Seguim amb la llista: la gent del poble, fills i filles, homes i dones, la princesa, el cavaller, el drac i el seu cavall, també animals com el porc, la gallina, un gat, ovelles… –Falta algun personatge més?-, -sí!, torna a afegir l’Àlex convençut, –el terrissaire, que tampoc sé què és però surt al meu conte!-. –Deu ser la pista d’aterrisatge pels avions-, comenta algun pinotxo. –No pot ser perquè a la llegenda de Sant Jordi no hi surten avions…és una persona del poble però no sé què fa!-. –Potser és un dinosaure, ho sembla aquest nom!-, comenta un altre pinotxo. –No!-, insisteix l’Àlex, –Ha de ser una persona del poble perquè a la llegenda tampoc hi surten dinosaures!-.

Ja tenim feina a investigar…, que deu ser un terrissaire?

I això no és tot, a la llegenda també hi ha de sortir un castell i, posats a fer, el volem amb piscina!.

Famílies, pensem que aquest juny seguirà fent olor de Sant Jordi!