A TOCAR DE LES FESTES!

Ja fa uns dies que a la classe de Pinotxos la temàtica de les festes que s’apropen es respira.

Els tions han començat a arribar a les cases i al poble (el de l’escola encara no!), l’Ampa ens anima a participar del dibuix de la felicitació de Nadal per classes, sentim cançons que parlen de desitjos i valors humans…  I si fem l’esforç i ens aprenem algun poema per recitar-lo, els dies de festa, davant la família?

Hem parlat que aquestes festes segurament seran una mica diferents, ja que haurem de continuar sent responsables i no podrem trobar-nos amb tothom, ni sortir i anar de casa en casa. Malgrat tot això, ens cal mantenir l’esperança i celebrar tot cuidant més que mai la família.

Totes aquestes reflexions les aprenem de les cançons que escoltem, i amb les petites converses de rotllana, mentre il.lusionats memoritzem la dècima de Nadal, que sempre podrem recitar, siguem els que siguem, a casa o per videotrucada! Recordeu que esperarem a canvi una propina!

Com que de imaginació no ens en falta, ens hem animat a pensar què faria el nostre personatge d’aula, en Pinotxo, si visqués les festes de Nadal. Hem  comentat que li agradaria que nevés i faria ninots de neu, que voldria tenir regals i que segurament cuinaria pastissos a casa, pels seus. I així és com alguns voluntaris s’han animat a fer-ne dibuixos per col.laborar en la postal de Nadal d’Escola i Ampa. D’entre quatre propostes molt boniques hem hagut de votar la que ens semblava més adient per representar-nos a la felicitació. Això ens ha suposat un bon esforç personal per decidir pensant i amb arguments. També hem observat com la matemàtica, i en aquest cas els nombres i les operacions més bàsiques, ens ajuden a entendre el procés i els resultats d’una votació.

Vivim moments diferents i únics que també ens ajuden a créixer i aprendre!