Projecte: 22 dies en 22 peus – 5è

Aquest curs, l’alumnat de 5è ha participat en el projecte 22 dies en 22 peus organitzat pel Museu Marítim de Barcelona i Barcelona Capital nàutica. En aquest projecte hem seguit la regata Mini Transat-2023, on un grup de navegants han travessat l’oceà Atlàntic sense assistència i en solitari en un Mini Transat de 22 peus, és a dir, de 6, 5 m de l’eslora. A través de l’apadrinament d’un dels navegants, ens hem vinculat a aquesta travessa i hem realitzat diferents reptes on hem après moltes coses.

En l’àrea de coneixement del medi natural i social, ens hem endinsat en la geografia, aprenent a situar-nos en un mapa utilitzant coordenades, així com a identificar i situar els continents, mars, oceans, i a reconèixer els meridians, paral·lels, la latitud i la longitud. Aquí podeu veure algunes imatges.  I aprofitant que enguany treballarem els canvis i continuïtats en el temps, vam visitar el Museu marítim de Barcelona per fer l’activitat Seguint l’empremta dels descobridors, un petit tastet on vam aprendre com navegaven els primers navegants, quins elements i quines eines usaven per orientar-se. Aquí en teniu algunes fotos de la sortida.

Amb l’apadrinament d’en Miguel Rondón, un dels regatistes de la Mini Transat, hem conegut els seus somnis, la seva motivació i l’actitud que l’ha mogut a realitzar un repte com aquest, on sense el treball, la preparació, la força de voluntat i la capacitat de superació, no el podria haver realitzat. D’aquesta manera hem treballat valors relacionats amb l’emprenedoria i de com a aprendre superar dificultats.

Ens agrada treballar de forma globalitzada així que dins l’àrea d’artística, vam preparar una performance per explicar el projecte als companys i companyes de l’escola Catalunya. En aquesta performance vam utilitzar la paraula, la música, el moviment i la papiroflèxia per expressar-nos. Aquí la teniu.

A més a més, amb la voluntat de conèixer més coses sobre la vida al mar, ens hem submergit en la lectura de Capitans valents, de Rudyard Kipling, fent tertúlies literàries.

Dins de l’àmbit científic, hem investigat en la massa líquida del nostre planeta blau per analitzar i estudiar la seva salinitat, les diferents densitats i les conseqüències per la navegació i la flotabilitat.

Finalment, la setmana passada, vam assistir a l’acte de clausura del projecte, on vam poder parlar amb dos dels regatistes participants i ens vam donar un diploma per la nostra participació. Aquí teniu algunes fotos.

Nosaltres, però, seguim connectades a la mar i esperem poder continuar realitzant reptes que ens ajudin a entendre el nostre vincle amb ella.