Article escrit per l’alumnat de 5è.
Aquest any, la classe de 5è estem fent apadrinament lector amb els nens i nenes de I5A i I5B. Us agradaria saber què és i què fem? Doncs ara us ho explicarem.
L’apadrinament lector és una activitat on els grans ensenyem estratègies i el gust per llegir. Els objectius són:
- Introduir-los en la lectura.
- Que els agradi llegir.
- Conèixer-nos més, grans i petits.
Per començar, els dimarts a la tarda, els grans anem a I5A i I5B i ens ajuntem amb els nostres fillols/es per anar a la classe que ens toca. A continuació, trien un llibre del seu nivell i apliquem estratègies:
- Abans de la lectura: Llegim el títol, mirem les il·lustracions i fem hipòtesis.
- Durant la lectura: els hi preguntem coses perquè facin connexions.
- Després de la lectura: comprovem si la seva hipòtesi és certa.
Finalment, emplenem el llibret amb preguntes d’autoavaluació i dibuixen la part que més els ha agradat. En algunes sessions fem jocs de lletres, síl·labes, paraules i frases.
Voleu saber com ens sentim?
No només ens sentim alegres i contentes sinó que també tenim una barreja de sentiments que estan al nostre interior: orgull, satisfacció, sensació de fer coses importants i que deixen petjades en els petits.
Esperem els dimarts amb molta il·lusió.
Com a conclusió, podem dir que aquesta activitat té beneficis per a tothom. Per una banda, els infants aprenen a llegir de forma divertida i per l’altra banda, nosaltres connectem amb records del passat i ajudem que ells/es en formin de nous amb nosaltres. És una activitat que sempre durem al cor.
Aquí us deixem algunes fotos per veure com ho fem.