Mòbils.edu: Kahoot com a eina educativa per l’autoavaluació !

El centre des de fa dos anys participa en el projecte d’innovació educativa mòbils.edu que impulsa l’ús de dispositius mòbils (tauletes) com a tecnologies educatives, integrades en les pràctiques educatives d’aula per adquirir la competència digital de l’alumnat i la millora en la resta de competències. A l’escola fem anar les tauletes per moltes activitats d’ensenyament-aprenentatge i una de les activitats més interessants és poder emprar aquests dispositius en el procés d’avaluació.

Són diverses les aplicacions que es poden fer servir  per treballar l’avaluació a primària: Quizizz, Plickers, ClassDojo, Kahoot !… Una de les que més fem anar nosaltres és Kahoot !

Kahoot! és una servei web molt útil per a docents i alumnes per aprendre i repassar conceptes a través de la gamificació a l’aula. La forma més comú d’utilitzar aquesta eina és com si fos un concurs a través de preguntes tipus test, tot i que també hi ha lloc per la discussió i el debat.
La idea de Kahoot! és aprendre divertint-se, tot i que la utilitzem com una eina de reforç ja que les preguntes i respostes són massa curtes com per entrar en detall. Un altre aspecte positiu és que el docent pot controlar quan es canvia de pregunta, d’aquesta manera pot fer pauses per afegir explicacions. És una eina motivadora per als alumnes ja que per cada pregunta que responguin correctament els donen punts i es crea un ranking que visualitza el docent des del seu dispositiu.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *