ÚLTIMA HORA I NOVETATS !

CURS 2019  / 2020 

 

COMENCEM A TREBALLAR PEL PROPER CURS…!

Ara que hem finalitzat el curs 2018/2019, toca començar a preparar el que farem el curs 2019/2020.

El Grup impulsor de les TAC de l’Escola d’Almenar estem treballant per poder iniciar el proper curs el projecte d’innovació educativa: Mòbils.edu   

El Programa Mòbils.edu és un pla digital que té com a finalitat l’impuls de la tecnologia digital en els centres i, especialment, els dispositius mòbils, com a eina educativa estratègica per al desenvolupament curricular, el treball competencial, l’educació inclusiva, l’acció tutorial i la gestió de la convivència i de les relacions humanes per promoure l’èxit educatiu.

El Programa s’emmarca en els següents àmbits definits per la Comissió d’Innovació del Departament:

  • Àmbit 1: metodologies i recursos per a la millora de l’ensenyament i aprenentatge.
  • Àmbit 2: organització i gestió educativa.
  • Àmbit 3: relació i cooperació amb la comunitat educativa i l’entorn.

A la nostra escola ja fa anys que treballem amb dispositius mòbils però ho volem fer més i millor…

Hem preparat un vídeo que pretén ser un recull de les coses que fem i que ens servirà,si és el cas, com activitat d’impacte per iniciar el projecte d’innovació el proper setembre.

Activitat del PEE: Enxarxem a l’educació!. 2019

L’alumnat de 6è d’Almenar, Alfarràs i Alguaire, que ha d’anar a l’Institut d’Almenar com a institut de referència, realitzen una trobada ludico-esportiva per començar a  conèixer-se. Al llarg del matí l’institut els fa una acollida i un petit refrigeri.

En any s’ha afegit l’Escola d’Alguaire com a nou membre del PEE AS. L’activitat ha estat un èxit. Tothom s’ho va passar molt bé.

  

 

 

ART EFÍMER QUE ENAMORA SEMPRE!

Avui hem gaudit amb els colors, les formes, les olors i la bellesa que ens regala la natura.

Aprofitant les flors, hem classificat, interpretat i creat la nostra pròpia primavera.

Sabem que l’obra no perdurarà en el temps però l’activitat ens ha emocionat tant que la guardarem en el record per sempre.

 


L’il·lustrador ens ensenya com dibuixar un conte.

Dins de les moltes activitats de l’abril cultural de l’escola, va venir a fer un taller de dibuix l’il·lustrador Albert Asensio. Tot l’alumnat d’educació infantil i Cicle Inicial va poder gaudir veient com es creaven les il·lustracions dels contes que tant els agraden.


A P4 HEM FET UN TALLER ARTÍSTIC AMB LA TAULA DE LLUM

Dins del projecte que treballem aquest trimestre: CUINA I ALIMENTS, les nenes i nens de P4, hem fet un taller  Inter- nivell amb la taula de llum.

Primer hem experimentat sobre la taula de llum amb cèrcols translúcids de diferents colors.

Desprès hem posat sobre la taula, diferents làmines  amb fruites i verdures impreses en acetat. Hem recordat el nom de cada fruita i verdura.

I per acabar, ens hem posat a jugar omplint els  forats, amb els cèrcols de diferents colors.

Ens ha agradat molt aquesta experiència artística.

 


FEM ROBÒTICA A CICLE INICIAL !

Al centre treballem la robòtica als diferents cicles. A cicle inicial ho fem amb els robots Bee-Bot. Aquestes divertides  abelles  permeten començar a ensenyar control, llenguatge direccional i programació a nens i nenes entre 3 i 7 anys.

El Bee-bot, és un robot en forma d’abella molt divertit. Ens permet poder programar-lo per moure’l. Això vol dir que li podem dir on ha d’anar gràcies a uns botons que té a l’esquena. La maleta Bee-Bots està orientada a l’alumnat d’educació infantil i cicle inicial d’educació primària.

Propòsit: Iniciar els més petits en la programació d’un robot

 


Teatre de Sant Jordi 2019. El Llibre de la Selva

Amb motiu de la celebració de Sant Jordi i de l’abril cultural,  l’Escola ha organitzat un seguit d’activitats entre les que destaca  la representació de l’adaptació de l’obra teatral “El llibre de la selva ”, a càrrec de l’alumnat de cicle mitjà i amb la col·laboració dels nens i nenes de cicle inicial.

FOTOS


VÍDEO

Busquem els ous de pasqua!

L’alumnat d’Educació infantil han fet una activitat molt emocionant: buscar ous de pasqua pel pati de l’escola !


Taller dels sentits a la classe de P4

A P-4, LA CLASSE DELS LLEONS I DE LES LLEONES, DINS DEL PROJECTE DEL COS HUMÀ, HEM FET ELS TALLERS DELS SENTITS.

TALLER DE L’OÏDA:

HEM ESCOLTAT MITJANÇANT L’ORDINADOR DIFERENTS SONS D’ANIMALS QUE TENÍEM QUE ENDEVINAR. TAMBÉ HEM TOCAT I ESCOLTAT EL SO DE DIFERENTS INSTRUMENTS DE MÚSICA.

   

TALLER DEL TACTE:

HEM TOCAT DIFERENTS MATERIALS I ELS HEM CLASSIFICAT PER SAFATES SEGONS EL SEU TACTE.

    

TALLER DE L’OLFACTE:

HEM OLORAT: VINAGRE, COLÒNIA, LLIMONA, CEBA I PLANTES AROMÀTIQUES (MENTA, JULIVERT, ALFÀBREGA

   

TALLER DE LA VISTA:

HEM MIRAT COSES AMB: BINOCLES DE DIFERENTS COLORS, LUPES, I BLOCS DE FUSTA DE COLORS.

    

TALLER DEL GUST:

HEM TASTAT COSES: DOLCES, SALADES I AMARGUES.

    

  

38è Concurs BBVA de Dibuix Escolar

La Fundació Antigues Caixes Catalanes (FACC), amb el suport de  BBVA CX, ha convocat el 38è Concurs BBVA de Dibuix Escolar, amb l’objectiu de servir d’estímul per desenvolupar les habilitats i capacitats dels alumnes de primària en l’àmbit del dibuix i la il·lustració, a la vegada que llegeixen en català.

Els treballs premiats il·lustraran un nou llibre de contes de  la col·lecció “Concurs de Dibuix Escolar”, publicat per Editorial Mediterrània.

L’edició d’enguany, Sis contes de vida ens parla de d’aspectes com el naixement, l’amor, la salut o la mort. Sis històries que en positiu que ajudaran a reflexionar, compartir i entendre una mica millor “la vida”.

Amb aquesta iniciativa, els mestres poden treballar els contes al centre docent des de vessants tan diverses com la plàstica, la llengua catalana i els valors socials i cívics.

Una bona manera que l’escola pugui treballar amb els infants l’educació emocional, mentre es fomenta la creativitat en el dibuix i es potencia la lectura en català. Al blog www.contesperaprendreaser.blogspot.com es pot trobar material i recursos proposats per la mateixa autora, escriptora especialitzada en Educació Emocional, per treballar-los a l’aula.

En l’edició d’aquest any  han participat més de 170 escoles de tot Catalunya i milers de nens i nenes de 6 a 12anys.

Un any més l’Escola d’Almenar ha aconseguit que alumnes seus obtinguin un premi de reconeixement.

   

MOLTES FELICITATS ARLEN !!

DIA MUNDIAL DE L’ACTIVITAT FÍSICA 2019

Per tercer any consecutiu, l’Escola d’Almenar s’adhereix a la campanya de la Secretaria General de l’Esport  i de l’Activitat Física, Departament de Salut , Agita Mundo i l’OMS per celebrar el Dia Mundial de l’Activitat Física.

El dia 5 d’abril vam fer una gimcana de jocs al pati amb l’objectiu de promocionar l’activitat física entre el nostre alumnat.

L’alumnat de 6è coordinava tot un seguit d’estacions i els altres cursos de primària anaven saltant d’activitat a activitat.

Va estar una tarda molt animada i molt divertida !

 


Visita de l’escriptor Jaume Copons

Jaume Copons és un escriptor català. Ha escrit novel·les per a nens i joves, com també ha escrit per a la televisió, la ràdio i altres mitjans. S’inicia professionalment com a guionista de Barri Sèsam, activitat que primer combina amb la gestió cultural i més tard amb la feina com a professor de secundària.

Aquest prolífic autor va explicar a l’alumnat de Cicle superior i de Cicle Mitjà un munt de coses sobre l’ofici d’escriptor, va ser molt interessant.

 

    

PREINSCRIPCIÓ I MATRICULACIÓ .   CURS 2019-2020

                

Segon cicle d’Educació infantil (3-6 anys), Educació primària (6-12 anys)

Presentació de les sol·licituds del   del 29 de març al 9 abril de 2019 

On presentar la sol·licitud?

• Al centre escolar demanat en primera opció.
• Es pot iniciar el tràmit de presentació de la sol·licitud a través d’internet fins a les 24 h del 9 d’abril, a la web www.gencat.cat/preinscripcio.

(Atenció, cal presentar personalment al centre escolar la documentació acreditativa dins del termini del procés i signar la sol·licitud)

DOCUMENTS QUE CAL PRESENTAR: (Fotocòpies)

  • LLIBRE DE FAMÍLIA (matrimoni i fill/a)
  • TARGETA SANITÀRIA (on hi figuri el fill/a)
  • CARNET DE VACUNACIONS (del fill/a)
  • DNI PARE i MARE (davant i darrera en un mateix full)
  • DNI ALUMNE o ALUMNA (si en té, no és obligatori)
  • CARNET FAMÍLIA NOMBROSA (de tots els membres en un mateix full)
  • 1 FOTO (tipus carnet)

Si l’adreça no figura correctament al DNI: CERTIFICAT CONVIVÈNCIA – EMPADRONAMENT (Ajuntament)

Per formalitzar la matrícula és imprescindible comunicar un correu electrònic de contacte. 

Documents que facilita el centre

FULL AUTORITZACIÓ IMATGES I SORTIDES

CARTA DE COMPROMÍS

FULL MATRICULACIÓ

Més informació a la web de la Generalitat de Catalunya

La infermera visita als nens i nenes de P4

LA CLASSE DE LES JOGUINES I DELS LLEONS, AVUI HEM REBUT LA VISITA DE LA INFERMERA DEL CAP D’ALMENAR.

ENS HA EXPLICAT COM ÉS EL NOSTRE COS PER DINS  I PER FORA. HEM PARLAT DELS DIFERENTS ÒRGANS QUE TENIM,  COM SÓN  I PER A QUÈ SERVEIXEN. DELS SENTITS I  DELS HÀBITS SALUDABLES QUE HEM DE PRACTICAR PER TENIR UN COS SA.

ENS HA MOSTRAT  MOLTES IMATGES QUE ENS HAN SERVIT PER ANAR CONSOLIDANT TOT EL PROJECTE DEL COS HUMÀ, QUE HEM TREBALLAT A LA CLASSE DURANT AQUEST TRIMESTRE.

 


Estades a ” El Collell” 2019

Un any més l’alumnat de 6è va fer una estada de colònies a El Collell (La Garrotxa). Va estar uns dies plens d’activitats i emocions

FOTOS


Dia mundial de la Poesia 2019

El dia 21 de març coincidint amb el dia mundial de la poesia, l’alumnat de CI va anar a la Residència Bona Estada per la gent gran d’Almenar a fer un recital poètic. L’alumnat i el públic van gaudir molt d’aquesta activitat literària.

 


TREBALL PER RACONS A P-3 2018/2019

L’ALUMNAT DE P-3 UN DIA A LA SETMANA TREBALLEM PER RACONS.

ELS DE LA CLASSE DELS TRES PORQUETS  I ELS DE LA CLASSE DELS ÀNECS ENS BARREGEM, ENS REPARTIM EN 6 GRUPS I CADA DIJOUS PER LA TARDA CADA UN DE NOSALTRES FEM 2 RACONS. APRENEM A TREBALLAR EN EQUIP, A COL.LABORAR, A COMPARTIR MATERIAL I CONEIXEMENTS I ENS AJUDA A SER MÉS AUTÒNOMS.

ELS RACONS ENS FAN MÉS RESPONSABLES I POTENCIEN LA NOSTRA INICIATIVA, A MÉS DE FER-NOS GAUDIR MOLT. ENS HO PASSEM D’ALLÒ MÉS BÉ.

ELS RACONS QUE HEM FET FINS ARA SÓN DE TREBALL I DE JOC .

  • ELS RACONS DEL 1r TORN SÓN: ENCAIXOS, CARGOLS DE COLORS, GRAFISMES, BOLES PER ENFILAR I JOC SIMBÒLIC.

AQUÍ EN TENIU UNA PETITA MOSTRA.

   

   

   

  • ELS DEL 2n TORN SÓN: TUBS I PINCES, PIUS, CLASSIFICAR POMPONS, GRAFISME, TABLETS I JOC SIMBÒLIC.

  

  

  

  • ELS DELS 3r TORN SÓN: BUSCAR PARELLES, DIBUIX LLIURE, GRAFISME, CLASSIFICAR TAPS, JOC SIMBÒLIC I TABLETS.

  

    

  

EXPERIMENTEM AMB LA TAULA DE LLUM

ELS NENS I NENES DE P4, HEM ESTRENAT LA TAULA DE LLUM.

APROFITANT QUE FEM EL PROJECTE DEL COS HUMÀ, HEM MIRAT RADIOGRAFIES  IDENTIFICANT-LES AMB LES DIFERENTS PARTS I ÒRGANS.

TAMBÉ HEM JUGAT  AMB TRANSPARÈNCIES DE: LA MUSCULATURA, APARELL CIRCULATÒRI, APARELL DIGESTIU I L’ESQUELET. D’AQUESTA MANERA HEM FET UN APRENENTATGE MÉS SIGNIFICATIU DEL PROJECTE I ENS HO HEM PASSA’T MOLT BÉ.