PLATAFORMA D’ESTIU !

L’estiu és moment de descansar, però hi ha temps per a tot !

Durant el 3r trimestre vam obrir aquest espai per oferir diferents propostes didàctiques per anar treballant a casa durant el confinament. Una vegada finalitzat el curs,  l’Escola ha cregut  oportú mantenir aquesta plataforma, per si durant l’estiu  voleu aprofitar aquest recurs.

BON ESTIU !

UN COMIAT ESPECIAL, UN COMIAT DIFERENT !

Estimats nois i noies de 6è,

Tot l’alumnat de l’escola ha acabat un curs però vosaltres heu acabat a més a més una etapa educativa i de la vostra vida.

Aquest final de curs ha estat molt diferent al previst i malgrat haver-nos acomiadat telemàticament o presencialment en petits grups, els mestres de l’escola som conscients que ha quedat pendent  aquell moment tan emotiu d’acomiadar-vos de l’escola amb una festa. Un acte que heu viscut durant molts anys com a espectadors i  que aquest any us tocava viure com a protagonistes.

Si el moment ho permet, al setembre farem una festa i serà a l’Escola que durant tants anys heu sentit parlar i que just al marxar vosaltres podrem estrenar. Sense ser gaire conscients i sense voler-ho, la vostra promoció passarà a la petita història de l’Escola d’Almenar. Sereu la darrera promoció que va sortir  de l’antic edifici del 1935 i sereu la primera promoció que acomiadarem des de la nova escola d’Almenar.

Estem preparant pel setembre una festa com es mereix la vostra promoció. Un acte on puguem compartir aquest moment tan important, vosaltres, mestres,  famílies i resta d’alumnes de l’escola.

Us trobarem molt a faltar però sempre us recordarem com el fantàstic 6è del confinament de 2020 !

I dir-vos que això no és un comiat, és un FINS AVIAT!!

Una forta abraçada dels i les vostres mestres que hem tingut el goig d’haver-vos pogut  acompanyar al llarg d’aquests nou anys.

 

 

LA CIÈNCIA A CASA 2020

Durant aquest 3r trimestre l’alumnat, el professorat i les famílies hem treballat molt. Ha estat una situació extraordinària i tots hem hagut d’aprendre aquesta nova manera de treballar. Cada setmana hi havia una proposta de tasques, algunes eren específiques de cada cicle i d’altres les vam plantejar com una activitat transversal de tots els cursos.

Una de les darreres tasques de tota l’Escola va estar ” La ciència a casa”. Cada cicle va proposar tot un seguit d’experiments científics que l’alumnat havia de fer a casa amb l’ajut de les famílies.

Hem recollit en un vídeo tota aquesta feina on destaquen sobretot, un munt de petits científics i científiques  plens d’il·lusió.

Aquest vídeo és també una cloenda d’aquest curs, un agraïment a tothom i una dosi d’empenta per afrontar el futur…

 

PREINSCRIPCIÓ ESCOLAR CURS 2020-2021

AQUESTA INFORMACIÓ S’ANIRÀ ACTUALITZANT A MESURA QUE HI HAGI CANVIS.
ESTEU AL CAS A LES ACTUALITZACIONS 

 

Ha sortit el  l’informe del barem provisional de les preinscripcions. En aquestes llistes trobareu les sol·licituds de preinscripció ordenades alfabèticament amb la informació sobre la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem. En el cas del nostre centre, al ser l’única escola de la localitat, totes les preinscripcions es contemplen de igual manera al marge de la puntuació obtinguda.

En entrar a fase 2 podreu trucar al centre si teniu qualsevol dubte.

Consulta de la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional

Trobareu informació actualitzada al portal preinscripcio.gencat.cat.

carta preinscripció 2020-2021

Ep, les mans ben netes!

Aprenem a rentar-nos les mans des de petits

La infància és una etapa clau per a l’adquisició d’uns bons hàbits d’higiene. Ensenyar els infants a rentar-se les mans freqüentment i de forma correcta és una inversió en salut que els proporcionarà beneficis per a tota la vida.

Els pares i mares, tutors i cuidadors, podeu seguir alguns consells per facilitar l’aprenentatge d’aquest hàbit:

Acostumeu-los a rentar-se les mans:
* abans de seure a taula.
* abans i després d’anar al lavabo.
* després de jugar a l’aire lliure.
* després de tocar animals.
* sempre que les mans estiguin brutes.

 

 

Ep, les mans ben netes! Conte  és una iniciativa adreçada als centres educatius que promou el rentat de mans com una eina eficaç i efectiva per prevenir malalties causades per microorganismes, incloses les toxiinfeccions alimentàries.

 

 

PROJECTE ASTRONAUTES A P5

Al segon trimestre hem iniciat un nou projecte: els astronautes. Un tema que ens ha motivat i fascinat des del primer moment.
Hem partit dels nostres interessos fent preguntes i a través de diferents activitats les hem resolt investigant, experimentant…
Aquest projecte no està finalitzat, esperem tornar aviat a l’Escola i continuar on el vam deixar.
Aquests dies a casa podem seguir fent-nos preguntes sobre el tema i resoldre-les; buscant informació, llegint llibres, mirant vídeos, etc
A la Plataforma digital us oferirem alguns recursos sobre el tema que esperem que pugueu aprofitar.

 

 

 

L’art d’ensenyar, és l’art d’ajudar a descobrir.


Classifiquem els aliments a 1r

L’alumnat de 1r, dins de l’àrea de medi natural, vam estar treballant el taller “Què mengem?”.

Una de les activitats que vam realitzar va ser el mural sobre la classificació dels aliments segons els diferents grups: verdures i fruites; carn, peix i ous; pa, cereals i sucres; olis i greixos; llegums, fruits secs i tubercles; llet i derivats.

 

 

 


HORARI PELS DIES QUE HEM D’ESTAR-NOS A CASA

Benvolgudes famílies,

Com de ben segur ja sabeu, les dates previstes de confinament s’han allargat sense una data certa de retorn a la normalitat.

L’equip de mestres continuem treballant fent avaluacions, preparant noves activitats i sobretot pensant tot un seguit de tasques per acompanyar al nostre alumnat en aquests moments.

Pensem que per als infants és important treballar una estona cada dia per no perdre l’hàbit. És important mantenir rutines perquè així s’allibera el cervell d’estar pensant constantment què farem. Cada família sap com són els seus fills/es i sap què els va millor, però cal establir rutines engrescadores amb moments de concentració, de lleure, de descans, de moviment i sobre tot rutines que els ajudin a estar bé emocionalment.

Per si us és d’ utilitat, l’escola ha preparat una proposta d’horari  amb estones de treball, de joc, de compartir tasques a casa…

Treballem la Coeducació a CI

L’alumnat de CI, la darrera setmana de febrer, al igual que els altres cicles, vam dur a terme unes activitats en l’entorn de la coeducació.Des de la Biblioteca Pública del poble ens van fer el préstec d’aquests contes. A l’aula, després d’haver- los explicat, varem fer una petita reflexió sobre les històries i d’aquesta manera poder parlar-ne obertament trencant amb estereotips.Una altra manera de treballar la coeducació és relacionar-ho amb els oficis. Hi ha professions d’home i professions de dona? Tot fomentant la igualtat d’oportunitats.

La coeducació no significa donar una rellevància a les nenes o als nens, si no les mateixes oportunitats.La veritable coeducació és aquella en la qual es presta la mateixa atenció, es donen els mateixos missatges, es tenen les mateixes expectatives i es donen les mateixes oportunitats a tothom sense distinció de sexe.

Speaking about animals a CI

 

A l’aula d’anglès practiquem la part oral fent una descripció dels animals que hem treballat davant dels nostres companys i companyes.

Tot i la vergonya que ens fa ens anem sortint!!!

 

 


Suport a la campanya per la compra d’una impressora 3D per fer mascaretes

Benvolgudes famílies, desitgem que tots vosaltres esteu bé.

Des de les associacions Joves El Coc, Club Esportiu Rocko i Quedem Almenar han posat en marxa una iniciativa per poder comprar una impressora 3D i fer mascaretes. Volen ajudar en aquesta crisi i facilitar que els professionals puguin fer la seva feina de la manera més correcta i segura possible.

L’Escola d’Almenar col·labora amb aquesta campanya fent difusió a través dels seus canals de comunicació.

Us adjuntem la informació i el link per si us animeu a  participar en aquesta iniciativa.

https://www.gofundme.com/f/compra-impresora-3d-almenar-i-rodalids?utm_source=customer&utm_medium=copy_link&utm_campaign=p_cf+share-flow-1

Moltes gràcies ️

PERQUÈ L’ AIGUA APAGA EL FOC? Experimentem a P4

Partim d’un pregunta motivadora, d’un repte. I en una conversa col•lectiva fem una pluja d’ idees sobre els coneixements previs que tenim sobre el tema. Arrel d’ aquesta pregunta els nens i nenes de P-4 van dir allò que sabien sobre el foc, l’agua, els incendis i els bombers:

– Els bombers apaguen el foc amb aigua
– També ho fan amb els extintors
– L’aigua apaga el foc perquè és més forta que el foc
– Apaguem el foc amb l’ aigua de les mànegues
– L’aigua apaga el foc perquè és freda i el foc és calent…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Després de la conversa els animem a fer un experiment, que passarà si barregem aquest colors? Alguns ho tenen clar.
Ara ja sabem que hi ha colors càlids i es diuen així perquè recorden al foc.

ROIG + GROC = TARONJA.

 

 

 


SECOND YEAR STUDENTS HAVE DISSECTED A “VERAT” AND AN OCTOPUS

L’alumnat de segon aprenen què és un vertebrat. No ho hem estudiat o llegit, sinó que ho hem examinat, l’hem tocat, olorat, vist… i fins i tot hem descobert com es diuen les seves parts en anglès. Vam disseccionar un peix i vam descobrir que té espines, i que per això, és vertebrat. Aprofitant la motivació que es va despertar en els nens i nenes, cadascú va dibuixar el seu peix i va escriure les diferents parts en anglès, fins i tot, li van posar nom.
D’altra banda, hem descobert que el pop no és un peix, no és vertebrat i per tant, és un altre animal marí diferent (invertebrat) i no podem dir-li peix.
Ens ha fet molta gràcia comparar els ulls dels dos animals, poder veure el cor triangular del Verat, les brànquies (hem buscat molta estona els pulmons i no en tenen!), podem dir que tenen orificis nasals, la llengua era molt dura i les dents punxegudes. A més a més, hem vist el detall d’alguna de les parts a la lupa binocular.
En definitiva, hem viscut l’experiència de manera interdisciplinar, conjugant l’àrea de medi amb l’àrea d’anglès i l’art.

Ha estat una experiència molt divertida! We really enjoyed the experience!

 

Construïm una depuradora a Cicle superior

Després de la visita a la depuradora d’Almenar, l’alumnat de cicle superior va realitzar una activitat pràctica construint una depuradora casolana.
D’aquesta manera, vam observar la funció dels diferents elements que intervenen en la depuració de l’aigua bruta:
– Les pedres grans recullen els materials sòlids més grossos.
-Les pedres petites i grava extreuen els elements més petits.
-Finalment, el cotó s’encarrega de filtrar les micropartícules i deixa l’aigua neta.


SEGON DEIXA VOLAR ELS SEUS DESITJOS

Des de la classe d’educació en valors, hem treballat les emocions. Moltes vegades no ens atrevim a dir tot el que sentim: per vergonya, per por… però qui no ha sentit a dir que si diem els nostres desitjos en veu alta no es compliran?
Bé, no cal dir-los si no es vol però es poden deixar per escrit, i això és el que vam treballar… Cadascú va escriure el seu secret i desig més íntim i després els vam deixar volar perquè vam acordar que tot i que no els diguéssim en veu alta, treballaríem de valent per aconseguir-los.

 

 

 

  

TREBALLEM LA SIMETRIA A PRIMER

L’alumnat de primer, durant els darrers dies, vam estar treballant “La simetria”.

Entre tots i totes vam estar parlant del que creiem que era la simetria.

Seguidament vam  buscar objectes del nostre entorn o elements simètrics.  Vam veure que el nostre cos ho podia ser, com per exemple la cara.  Si ens dibuixéssim una línia enmig veuríem que cada part és igual.  Vam dir que aquesta línia és diu EIX DE SIMETRIA.

Per entendre millor aquest concepte vam fer un experiment amb pintura.  Vam doblegar un paper per la meitat i així fer l’eix de simetria.  Després amb la pintura vam fer un dibuix en una banda del paper . Seguidament vam doblegar el paper de nou i al tornar-lo a obrir…. va quedar imprès a l’altra banda del paper exactament igual!