Documentació de centre

Projecte educatiu de centre

El projecte educatiu de centre (PEC) és el document que defineix com funciona el nostre centre educatiu. Inclou els principis rectors que el diferencien d’altres centres, adaptat a la realitat de l’entorn del nostre alumnat i d’acord amb les conviccions pedagògiques dels docents; explicita les línies d’atenció a la diversitat i els objectius a mig termini; desglossa les línies mestres d’organització, que es concretaran al projecte curricular.

Aquest document és la base de les programacions dels professors/es i de qualsevol actuació singular que es vulgui dur a terme a la nostra escola, a més és objecte d’inspecció per part de l’administració, per tal de garantir que s’adeqüi a les lleis vigents sobre educació. La proposta del Projecte educatiu de centre és elaborada per l’equip directiu d’acord amb els criteris establerts pel Consell Escolar i les propostes realitzades pel Claustre. La seva aprovació i avaluació correspon al Consell Escolar.

Des de setembre de 2020 l’Escola està ubicada en un nou edifici. Aquest canvi implica canviar alguns apartats del PEC com pot ser per exemple el context. Tenim el document en revisió pendents d’actualitzar-lo.

Projecte Lingüístic del centre

El projecte lingüístic és el document que recull els aspectes relatius a l’ensenyament i a l’ús de les llengües en el centre educatiu.

En aquest document queden definits el tractament de la llengua catalana i, si escau, de l’aranès com a llengua vehicular i d’aprenentatge, el procés d’ensenyament i aprenentatge de la llengua castellana, les diferents opcions amb referència a les llengües estrangeres i els criteris generals per a les adequacions de les llengües a la realitat sociolingüística del centre.

Aquest document forma part del projecte educatiu de centre.

Carta de compromís educatiu

La implicació de les famílies en el procés educatiu dels fills és un element imprescindible per assolir l’èxit educatiu i contribuir a la millor integració escolar i social de l’alumnat. En aquest sentit, la carta de compromís educatiu ha de ser una eina que faciliti la cooperació entre les accions educatives de les famílies i l’acció educativa del centre educatiu.

El centre disposa d’una carta de compromís que s’acorda amb la família en el moment de la matrícula. El model de carta de compromís no serà el mateix per a tot l’alumnat. En alguns casos, el centre contempla una carta de compromís personalitzada d’acord amb les necessitats de cada alumne/a. Aquesta carta s’acordarà amb la família en el marc d’una tutoria quan sigui convenient.

NOFC

Les NOFC  apleguen el conjunt d’acords i decisions d’organització i funcionament que s’han adoptat per fer possible, en el dia a dia, el treball educatiu i de gestió que permeti assolir els objectius proposats en el PEC i en la PAGC.

Pla TAC de centre

En el Pla TAC es recullen les característiques actuals del centre en relació a les Tecnologies per a  l’Aprenentatge i el Coneixement,  es defineixen els objectius i es planifiquen les actuacions que es duran a terme pel que fa als aspectes organitzatius, didàcticopedagògics i curriculars.

Projecte de Convivència

El marc normatiu que regula el Projecte de Convivència és la Resolució EDU/1753/2020, de 16 de juliol, per la qual es modifica la Resolució ENS/585/2017, de 17 de març, per la qual s’estableix l’elaboració i la implementació del Projecte de Convivència en els centres educatius dins del marc del Projecte Educatiu de Centre.

El Projecte de convivència  reflecteix les accions que l’Escola d’Almenar desenvolupa per capacitar tot l’alumnat  i la resta de la comunitat escolar per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes.

Aquest projecte s’ha elaborat a partir d’una aplicació informàtica amb elements de diagnosi, orientacions i recursos per elaborar-lo.

Pla d’organització per a la obertura al setembre de 2021

Al juny de 2021 es va presentar el  Pla d’actuació per al curs 2021-2022 per a centres educatius en el marc de la pandèmia que va aprovat el PROCICAT.

Aquest Pla d’actuació pretén establir les bases per tal que el curs 2021/2022 es pugui reprendre amb les màximes garanties. Es basa principalment en l’organització entorn a grups de convivència estables, en les mesures de prevenció personal i en el control dels símptomes.

Aquest Pla va estar presentat l  al Claustre de professorat i al Consell Escolar del centre, posteriorment va ser aprovat per la inspecció educativa. En el cas de la nostra escola, aquest Pla es va haver d’elaborar a partir del Pla d’organització del curs anterior.

Durant el curs  aquest document s’està actualitzant a la nova normativa establerta pels Departaments de Salut i Educació i ajustant al funcionament i els recursos de la nova escola.