Projecte Multicultural

El projecte de multiculturalitat i plurilingüisme és complementari a la tasca docent contemplada en el Projecte Educatiu de l’escola anomenat Les cultures de Les Aigües.

Per què un projecte de multiculturalitat i plurilingüisme?

Des de 2020 estem fent un pas més amb l’objectiu de fomentar la participació de les famílies amb llengües i cultures diferents a les 3 curriculars per tal de treballar la dimensió plurilingüe i intercultural. Així doncs, volem visibilitzar i donar protagonisme a la presència de la multiculturalitat i de les llengües de totes les famílies de l’escola.

Qui pot participar-hi?

Ens agradaria comptar amb totes aquelles famílies que teniu orígens familiars  (i per tant culturals i lingüístics) de fora de Cardedeu: altres contrades de terres de parla catalana, altres zones de l’Estat Espanyol i altres països del món.

Com podeu participar-hi?

Omplint aquest formulari en línia, en el qual us demanem que ens proposeu:

• Música i cantants en llengua pròpia de les vostres cultures d’origen o de referència.
  • Plats típics els quals es puguin oferir al menjador de l’escola.
  • Vocabulari d’algunes expressions bàsiques en la vostra o vostres llengües.
  • Alguna activitat relacionada amb la vostra cultura que ens pogueu proposar de fer a l’escola, ja sigui a nivell d’aula dels vostres fill/es, de cicle o de centre: balls, ritmes, jocs, contes, activitats d’expressió artística, exposicions … i les que us vinguin de gust.
Quan podeu participar-hi?

Fem un recull de totes les propostes que ens van arribant i dedicarem mesos temàtics de cada territori, cultura o país. La intenció és començar cada curs a partir del mes d’octubre i fins al juny.

Si voleu veure la cultura d’aquest mes i els mesos temàtics que ja hem viscut podeu clicar aquí.