Novetats a la biblioteca de l’IPM

La Biblioteca de l’Institut es troba en ple procés de transformació arran del “fixatge” de la Marta Cava com a responsable de l’espai. Hem canviat el mobiliari, hem instal·lat una gran pantalla interactiva, hem adquirit molts llibres nous i hem organitzat activitats amb alumnat i professorat, a més de reactivar el servei de préstec.

De seguida actualitzarem l’espai al web del centre. De moment, aquí us deixem un tastet de les novetats en catàleg:

 

Video de felicitació al jovent

L’Ajuntament de Premià de Mar ha editat un vídeo de felicitació al jovent premianenc pel seu comportament, la seva paciència i la seva responsabilitat en aquesta etapa tan dura de restriccions per la pandèmia. El vídeo també pretén conscienciar de la importància de no baixar la guàrdia i mantenir en tot moment actituds cíviques.

Aquest material forma part de les iniciatives del Pacte per la Reactivació Social i Econòmica de Premià de Mar, en què hi ha participa el director de l’Institut, en Salvador Redón.

 

Xerrada sobre el racisme i la interculturalitat

El passat 23 de novembre de 2020, l’alumnat del PFI administratiu amb l’alumnat de 2n d’FP Bàsica, van assistir a una xerrada que l’associació Fora de Quadre va organitzar en l’IPM, per tractar el tema del racisme i la interculturalitat.

La idea d’aquesta xerrada era conscienciar sobre el racisme, que molt sovint sorgeix de forma espontània i inconscient a la nostra societat, hem de vigilar i actuar amb molta consciència per no caure en les urpes del racisme.

Realment gràcies a les persones que van fer possible aquesta xerrada, ens va quedar molt clar com el racisme més sotil, està naturalitzat dins de la nostra societat, pensant en moltes ocasions que som una gent oberta i acollidora.

En general, l’alumnat de l’IPM va estar molt interessat i participatiu en aquesta xerrada, es van fer moltes preguntes i van treballar diferents situacions que ens trobem cada dia en els nostres carrers, en els nostres pobles i ciutats.

També vam parlar sobre les experiències que l’alumnat va experimentar, amb relació al racisme. Va ser sorprenent la quantitat d’experiències desagradables que van sorgir d’aquesta activitat, sembla que encara ens queda molta feina per fer, si volem un país més obert i tolerant.

Crec que tothom va après una gran lliçó, en la que el respecte a l’altra és fonamental per construir una societat inclusiva i integrativa, en la que cadascú tingui el seu lloc, a més la multiculturalitat és una oportunitat per créixer i aprendre moltes coses de gent que les fa d’una altra manera, amb les seves tradicions i creences.

Estem molt agraïts a l’associació Fora de Quadre, per viure aquesta experiència tan enriquidora!!!!!!

Hajar Ayoub
PFI Administratiu

Treballs de recerca 2020

La Clara Bigordà Capellas, alumna de segon de batxillerat, ens ha escrit una reflexió al voltant dels treballs de recerca en una edició farcida de bon material malgrat les dificultats de l’any de la Covid:

“Vaig començar sense saber ben bé cap a on el volia encaminar, però estava fent el que de veritat m’agradava: llegir i parlar de dones. Pocs dies després de començar vaig veure que el que volia fer era descobrir si dins l’esperit trencador de les heroïnes literàries del segle XIX hi ha un component feminista.

Quan involucres un dels teus ideals a qualsevol àmbit de la teva vida, fa que t’hi dediquis amb més atenció, passió i cura. El meu treball és fruit de moltes hores de feina que no suposaven cap càrrega per a mi, sinó tot al contrari. Escollir un tema que t’interessa o, fins i tot, t’apassiona és fonamental. Farà la teva recerca més amena, no patiràs el procés i, d’aquesta manera, arribaran els bons resultats.

A nivell d’organització del temps recomano al 100% que el treball estigui pràcticament acabat, o si més no ben estructurat, abans de que comenci segon. No cal treballar cada dia però tres hores a la setmana ja marcaran una diferència important. Realment val molt la pena. Quan comença el curs no tens pràcticament temps per a res més que estudiar per les avaluacions. A més, si el tema escollit és interessant per a tu ho enfocaràs com un aprenentatge personal i no una obligació. Molta gent que ha començat el treball a setembre ha patit més del que és necessari o encara no l’han pogut entregar.

Personalment el meu treball ha significat més que una feina acadèmica perquè m’hi he dedicat des dels meus ideals i el que he après m’ha acabat canviant la visió de moltes coses. Quan t’apassiona el que fas els resultats són molt més profitosos i en pots estar realment orgullosa!”

A la fotografia es pot veure el moment en què la Zaira Reyes encetava la seva exposició:

Gràcies a totes dues i a l’equip organitzador!

Vacances de Nadal

El proper dilluns, dia 21 de desembre, serà el darrer dia lectiu d’un any veritablement anòmal. Les vacances de Nadal també es veuran afectades pels efectes de la pandèmia i les classes no es reiniciaran fins el dilluns 11 de gener.

L’horari lectiu de dilluns es veurà modificat amb la finalitat de poder realitzar el prescriptiu claustre trimestral de professat. Tot i que es farà classe ordinària fins a les 11h, després de l’esbarjo es realitzarà una sessió de tutoria extraordinària en la què es lliuraran els informes de la primera avaluació. Quan finalitzi aquesta classe, l’alumnat podrà marxar cap a casa.

Tot esperant que passeu aquest Nadal en les millors condicions possibles i que el 2021 sigui molt més favorable, us saludo cordialment en nom del professorat i del personal administratiu i subaltern de l’IPM.

Salvador Redón

Director de l’Institut Premià de Mar

Ah, no oblideu les nostres recomanacions de lectura per vacances

Decoració de la Comissaria dels Mossos d’Esquadra a Premià de Mar

Divendres passat 3 alumnes de 1r curs del CFGM Activitats comercials i els professors Anna Castañeda i Pau Recio van anar a la comissaria de Mossos d’Esquadra a Premià de Mar, per decorar-la de Nadal. A continuació adjuntem un vídeo on es recull el que van fer.

Constel·lacions literàries

A la classe de català, els alumnes de 1r d’ESO hem fet una activitat amb la Marta Cava, la nostra bibliotecària, a partir dels tres temes bàsics de La butlla d’or: el viatge, l’aventura i l’amistat. La Marta ha creat un itinerari lector amb dotze llibres relacionats temàticament amb aquesta lectura, entre d’altres ens ha comentat: El jardí secret, Un mag de Terramar, La mona de l’assassí, Robinson Crusoe, La veritable confessió de la Charlotte Doyle… Ens han agradat molt els llibres i les seves explicacions!

Després d’aquesta activitat tan engrescadora, hem fet constel·lacions literàries, activitat que consisteix en agrupacions de llibres que mantenen alguna relació entre ells: tema, autor, gènere, període… La idea de constel·lació és molt potent perquè cada lector hi pot entrar a partir de l’estrella (llibre) que més li cridi l’atenció. Cada grup cooperatiu ha creat la seva constel·lació a partir de lectures que han realitzat els seus integrants.

L’experiència ha estat molt enriquidora i esperem que sigui un bon element de bastida per a la formació literària dels alumnes de 1r, tenim la certesa que crear espais d’autenticitat lectora, fora dels habituals, els ajuda a tenir una perspectiva  àmplia i rica al marge de les lectures prescriptives del curs.

Iu i Clàudia, Mar

Bon Nadal 2020 i bones lectures!

Com cada any, des de la biblioteca del nostre centre us volem oferir un seguit de recomanacions literàries, per a joves i no tant joves, tot aprofitant de desitjar-vos un bon Nadal i un bon any 2021.

Esperem que aquest que acaba, se’n dugui definitivament tots els problemes que ens ha portat i que l’any que aviat començarà  sigui ple de bons auguris.

Marta Cava

Bibliotecària de l’IPM

Esther Farriols

Coordinadora LIC i de biblioteca de l’IPM

Programa (En)Raonem en parella a 1r d’ESO

(En)Raonem en parella és un programa educatiu impulsat pel Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals de la Universitat Autònoma de Barcelona i adherit a SINTE – equip de recerca consolidat -. El programa es basa en la tutoria entre iguals i s’aplicarà a 1r d’ESO a partir del gener. L’objectiu del programa és millorar la competència en resolució de problemes de manera col·laborativa, La proposta planteja la resolució de problemes matemàtics de diferent complexitat amb un guió d’interacció.

Per explicar-ho a les famílies amb detall, les convidem a participar el dia 14 de desembre, a les 18:30h, en una sessió informativa telemàtica: meet.google.com/eje-cujg-tyb

La memòria de l’arbre, activitat amb Marta Cava

El dia 3 a l’hora de Català, l’alumnat de 4t B hem sortit al pati i al jardí del costat de la biblioteca de l’institut i hem fet una activitat de lectura arran de La memòria de l’arbre de Tina Vallès amb la nostra bibliotecària, la Marta Cava, que va ser alumna de llatí de la Margalida quan encara el Cristòfol Ferrer no s’havia fusionat amb el Serra de Marina.

Ens ha fet molta il·lusió descobrir amb la Margalida que el desmai de Vilaverd, realment era el del carrer Narcís Monturiol de Premià de Mar, perquè la Tina Vallès és filla de Premià de Mar i els seus records d’infantesa hi giren al voltant.

Per saber-ne més, clica-hi: Obrir

Megan i Lucía

Programa Experimental de Llengua Anglesa: certificació a l’EOI

L’Institut Premià de Mar ofereix l’opció de certificar oficialment el nivell de llengües estrangeres: anglès, francès i alemany. Aquest curs tornem a participar en el programa experimental de certificació de llengües estrangeres impulsat pel Departament d’Educació pel que respecta a la llengua anglesa, en concret els nivells B1 i B2 del Marc Comú Europeu de Referència. El curs 2019-20 vam tenir un 100% d’aprovats a ambdós nivells.

Dates d’inscripció: De l’1 al 5 de febrer de 2021, ambdós inclosos.

Dates d’exàmens oficials: Prova escrita: 16 d’abril de 2021 a les 15:30. Prova oral: segons la convocatòria personal lliurada a la prova escrita (normalment divendres 23 a la tarda).

Taxes: B1: 75,35 €. B2: 92,85 €

Els interessats -alumnes de 4t ESO o post-obligatòria- han d’informar al professorat d’anglès abans del 5 de desembre. El gener es faran proves de nivell i més endavant proves de preparació abans de l’examen amb models de les proves EOI. L’institut exerceix un acompanyament a l’alumnat, no una formació extraordinària. La matriculació, pagament de taxes i desplaçaments a l’Escola Oficial d’Idiomes de Mataró el dia de l’examen, són responsabilitat de l’alumnat i la seva família. Els implicats han de signar un document pel qual es comprometen a cloure tot el procés.

Marxa virtual contra el càncer

Des de la secció de l’AECC-Catalunya contra el Càncer del Maresme ens comuniquen que aquest any no han pogut celebrar moltes de les curses solidàries contra el Càncer que habitualment es fan a diferents municipis, però la lluita contra el càncer no s’atura i per això s’han proposat acabar l’any amb la 1ª AECC EN MARXA VIRTUAL CONTRA EL CÀNCER.

Adjuntem a continuació el cartell publicitari per difondre aquesta activitat.

Descàrrega i tutorial de ComunicApp

S’ha publicat a Youtube un breu tutorial per explicar a les famílies com registrar-se a l’App d’Edugestió que emprem per comunicar les incidències al respecte de la puntualitat/no assistència de l’alumnat, informacions de centre, pagaments de sortides o activitats, signatura d’autoritzacions, etcètera.

Enguany hem patit un major retard del desitjable en tenir-la a punt com a conseqüència de l’endarreriment dels processos d’assignació d’alumnat, matriculació i gestió de documents, derivats de la situació de pandèmia.

Us recomanem que, si no la teniu instal·lada, ho feu mitjançant aquest enllaç: Obrir