Treballs de recerca 2020

La Clara Bigordà Capellas, alumna de segon de batxillerat, ens ha escrit una reflexió al voltant dels treballs de recerca en una edició farcida de bon material malgrat les dificultats de l’any de la Covid:

“Vaig començar sense saber ben bé cap a on el volia encaminar, però estava fent el que de veritat m’agradava: llegir i parlar de dones. Pocs dies després de començar vaig veure que el que volia fer era descobrir si dins l’esperit trencador de les heroïnes literàries del segle XIX hi ha un component feminista.

Quan involucres un dels teus ideals a qualsevol àmbit de la teva vida, fa que t’hi dediquis amb més atenció, passió i cura. El meu treball és fruit de moltes hores de feina que no suposaven cap càrrega per a mi, sinó tot al contrari. Escollir un tema que t’interessa o, fins i tot, t’apassiona és fonamental. Farà la teva recerca més amena, no patiràs el procés i, d’aquesta manera, arribaran els bons resultats.

A nivell d’organització del temps recomano al 100% que el treball estigui pràcticament acabat, o si més no ben estructurat, abans de que comenci segon. No cal treballar cada dia però tres hores a la setmana ja marcaran una diferència important. Realment val molt la pena. Quan comença el curs no tens pràcticament temps per a res més que estudiar per les avaluacions. A més, si el tema escollit és interessant per a tu ho enfocaràs com un aprenentatge personal i no una obligació. Molta gent que ha començat el treball a setembre ha patit més del que és necessari o encara no l’han pogut entregar.

Personalment el meu treball ha significat més que una feina acadèmica perquè m’hi he dedicat des dels meus ideals i el que he après m’ha acabat canviant la visió de moltes coses. Quan t’apassiona el que fas els resultats són molt més profitosos i en pots estar realment orgullosa!”

A la fotografia es pot veure el moment en què la Zaira Reyes encetava la seva exposició:

Gràcies a totes dues i a l’equip organitzador!